|
|
|
|---|---|
|
Jag har en lite stylad & trimmad import 325 Tds -97:a. Men dock har jag lite små problem med den jag skulle vilja lösa. 1:a Bilen morrar/vibrerar till i chassi när jag gasar kraftigt på 1:an och 2:an. 2:a Bilen vibrerar och spårar lite lätt i farter över 60kmh men slutar i 180kmh. 3:e Bilens fläckt har slutat blåsa fast datan ser ut funka korekt. 4:e sitter KCR box som är ställbart som lätt garanterat är feljusterat för att bilen börjar 9nte ladda förns vid 3400rpm vilket är för sent för en disel. Skulle uppskatta all hjälp jag kan få! Tack på förhand! Mvh// Richarde Rönnholm | |
|
vet inte om det här stämmer men jag hade 2 av dina problem förut. 1. vibrerar och spårar: mina bromsar låg på ibland eftersom cylindrarna till bromsoken behövdes smörjas så att de "flexar". efter jag åtgärdat hos verkstad inga problem. 2. Panelen indikerar att det blåser men inget händer. Jag fick byta hela panelen, elektronikfelet satt i den. det kostade 2000 kr för en ny sådan, installerad och klar. Kanske någon hjälp ?.... |
|
|
Men jag har helt nya broms skivor runtom samt belägg. Det känns inget allt av problemen när man kör i stan eller så sålänge man inte gasar på för hårt, men så fort högerfoten trillar på gasen så vibrerar hela bilen litegrann samtidigt som man hör ett morrande ljud från antagligen bakaxel eller kardanknut. Men att den spårar kan egentligen ha med att bilen är ruskigt sänkt samt att de sitter coilovers ben fram på den, men bromsarna är de nog inte =/ Fyfan..då måste jag med andra ord lägga ut för en ny ECC enhet:S??? |
|
|
då jag trycker på fullt på 5 an, (då jag får fullt ladd). med rejält uppställd box får jag ett jäkla durrande bakifrån, el underifrån. vet inte riktigt va de kan vara, men kan kanske vara stödlagret, vridet ligger nog upp mot 350 nm. Nog är det nått fel då du inte har ladd förrän 3500 rpm.. kanske e turbo som håller på att ge upp, eller ett kraftigt läckage nån stans??? när laddar den då boxen är bortkopplad då? |
|
| De inte framljulslager? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.