|
|
|
|---|---|
|
Jag var på Bmw och fick diagnosen styrenhet trasig. Skulle de byta styrenhet skulle detta kosta mig 10000:- kronor. Detta tyckte jag var för dyrt för min E36 325 årsmodell 94, så jag letade på nätet efter en begagnad styrenhet. Hittade en för 1250:- kronor och trodde problemet var löst, men ack så fel jag hade. Lampan lyste lika väl förbannat. Jag åkte till Bmw och gjorde en ny felsökning och den visade att ström kom till syrenheten, men ingen ström gick vidare från styrenheten till hydralaggregatet. Skulle de fortsätta felsöka skulle detta skena iväg för min plånbok, så jag avstod detta pga ekonomisk aspekt. Efter att ha kommit hem ringde jag skroten där jag hade inhandlat min styrenhet och förklarade diagnosen som Bmw hade gett. Han på skroten erbjöd sig att skicka en ny styrenhet med samma nummer till mig, eftersom han hade en till i lager. Jag fick klart för mig att skrotar tar inte tillbaks elekronikdetaljer, om inte det var en trasig styrenheten jag fick. Nu väntar jag på styrenhet nummer två. Om lampan inte slocknar när jag på nytt provar och byta styrenhet, så har jag ett stort problem. Finns det någon Bmw kunnig person som har varit ute för detta problem, så snälla hör av dig till mig. Som sagt det jag inte vet i nuläget är: 1. Måste styrenheterna kodas om till en unik bil ? 2. Går det att byta styrenhet på en E-36 325 -94 ? | |
|
stämmer artnr så är det bara o plocka dit den..du menar om du kan göra jobbet själv?är lite händig så kan du fixat själv..annrs går du inn på meckartips gör det själv här på forumet,finns o läsa om detta... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
|
Art nr stämmer men jag har väl tydligen något annat fel också. Jag bytte styrenheten enligt alla konstens regler. bl a att bryta strömmen på batteriet, men efter en provtur så lyste ABS och ASC lampan likväl förbannat. Jag fick min andra styrenhet idag från skroten, funkar inte den heller så är det väl bara och leta upp en hyfsad kunnig verkstad som får felsöka. Elektonik är bra när det funkar... |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
|
Iofs är det för E39/E38 men Modulemaster kanske kan hjälpa dig ändå? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.