|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Ja smaken är som baken, jag tycker den duger alldeles utmärkt till att kasta runt på en bana & rulla med på vägen från & till men att lägga ner en massa pengar & ruta upp en bil med den historiken anser jag vara tämligen långsökt. Därmed är det inte sagt att jag inte tycker den är köpvärd:) | |
|
Priset 65 000:- vid snabb affär är väl rätt även för den bilen eller ?? Henke M som i Motor |
|
|
Lasse det beror ju på hur motor/drivlina ser ut, hur chassie är mm men visst det låter som det. Men med handen på hjärtat har jag faktiskt svårt att se hur det skulle vara ekonomiskt försvarsbart att köpa den & renovera upp den till det skick den bör vara i utan att ha ångest över att man inte köpt en annan GT. Jag spekulerar nu såklart. |
|
|
För övrigt så är annonsen helt djävla kass hur kan man stava så otroligt dåligt i en annons . Jag brukar skicka mail på dåliga annonser med lite regler för hur man ska skriva (Annonspolisen) . Och sen är den väl inte direkt trovärdig Säljes på pga garagebrist och utlandsflytt i samma annons + att han kan tänka sig att ha fälgarna kvar rimmar väl ganska illa eller vad tror ni ?? Henke M som i Motor |
|
|
Nej det där med utlandsflytt är en vanlig "manöver" men visst kan fallet vara så nu dock. Sen att han kan tänkas behålla fälgarna kan ju bero på att han vill sälja dom separat & tjäna ett par tusen extra vilket jag tycker är ganska vanligt. Inget fel på det. Oavsett vad som händer med bilen så hålelr jag tummarna på att den får bekänna färg i sommar :) |
|
|
Lasse Kongo: Du glömde lite , och . i ditt inlägg, det var extremt jobbigt att tyda vad du menade. Jag har iaf lite överseende om man inte har svenska som sitt modersmål. |
|
| ja har provkört den o den gick ju bra inget snack om de men den såg förjävlig ut i klädsel o paneler va spruckna o grejer så dene e nog inte så välskött i motor o sånt heller tyvär. ja har en kompis som hade en 325a e36 o den fyllde han på olja en gång på fyra år o den bilen körde han skiten ur jämt o då men ar ja verkligen skiten ur den:) donuts drifting ja allt. den höll trots missvård, så tåliga motorer har dom bmw, men frågan är väl hur länge tyvär.sj skulle ja aldrig göra så mot min pärla. | |
|
Snajdarn antar att du är ironisk? Tror nog dom flesta undrar vad det är frågan om när man läser vissa annonser? sen kan man skylla på modersmål, ont i tummen, full, trasigt tangentbord osv. You name it! finns hjälp både av vänner, rättstavnings program eller till och med forum :-) Handlar inte om nån punkt hit eller dit utan:-) ex Skatad ok besiktad tackluka, svensk, såld, fulservat Länk Länk Länk Mvh Danne |
|
pg_ice |
Haha Daniel den sista alltså BLINKERN! haha höll på att trilla av stolen av skratt. skriva ett halvt A4a för en simpel blinker"s" det är grejer det! |
| Daniel.F: Jo jag var ironisk, jag bryr mig inte om hur folk skriver sina annonser men däremot tycker jag det kan vara klumpigt att leka bessewisser när det gäller hur folk stavar om de är utlänska. Folk förstår endå vad det handlar om i annonserna :) | |
|
Banbil av den?! Om man tänker på sin egen säkerhet är den nog kanske inte heller det bästa valet, för betänk om den inte är tillfixad på det sätt som är önskvärt, utan bara utbucklad och spacklad efter tillskrynklingen. Deformationszonerna är då inte alls dom som BMW tänkte sig. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Som banbil är den ju garanterat värd 65k! SL! Med bur,och tillstyvning i chassiet,så kan man nog sluta oroa sig om det! =) |
|
Tydligen såld nu enligt annonsen. Undrar vad den gick för och vem som köpte och risig den egentligen var? |
|
|
M635 forever; Deformationsenergin ska tas upp av plåt och balkar (karrosseriet) så att smällen blir mjukare för kroppen. Funkar inte det som det är tänkt blir det, oavsett bur och styvare chassi, en tuffare smäll som kroppen får ta. Buren är det sista skyddet i kedjan. Betänk att du bara satt i buren på banan, vid en hård smäll kan man fråga sig om du skulle klara dig bättre då (från ex.vis ett nackbrott) än om du satt i en bil med samma bur och ett redigt karrosseri med tänkta deformationszoner. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
Men seriöst det är väl knappast relevant med deformations zoner och dyligt på den bilen det är väl hur nergången maskinellt och kaross mässigt som är det huvudsakliga . Om det är deformations zoner man ska kolla så är det ett enkelt köp hur enkelt som helst att se hur det är fatt med dessa . men betydligt värre att veta konditionen på maskin drivlina hjulupphängning osv Henke M som i Motor |
|
Gemini__ |
"Om det är deformations zoner man ska kolla så är det ett enkelt köp hur enkelt som helst att se hur det är fatt med dessa." Personligen skulle jag påstå att det är väldigt omständigt att försäkra sig om att deformationszonerna är 100%-iga. Att det är hur enkelt som helst alla gånger tvivlar jag på. Lite läskigt med bilar som inte är ordentligt återställda, bara ett ex: Länk //Thomas |
|
Gemini, mycket bra film. Det är så att man önskar sig en lag där bilen historia deklareras vid köp. Länk Progress through pain |
|
| Nån som vet vem den "lyckliga" köparen blev? | |
pg_ice |
lyckliga? ;) |
|
Den är avställd sen oktober så den kanske hänger i nåt garagetak som prydnad. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.