|
|
|
|---|---|
|
Har rotat med polarens bil två gånger nu men hittar inget konkret!. Symtomen är: Vid kall motor går den skapligt bra. Vid varm motor är tomgången extreamt fladdrande. ofta klarar den inte att hålla sig vid liv på tomgång efter en stund. Likaså gasar man till så dör den nästan alltid direkt när den går ner till tomgång igen. Måste hålla gas på ca 2000 varv el mer för o gå stabilt. Varvar man den under last så går den oftast okej men tappar ibland kraft o ryker svart . LAmbda sonen är bytt två gånger på två månader. pajjar trolige pga att det kommer ut en alldeles för fet/ oförbränd gas i röret. Den ger inga felkoder! Tacksam för ideer!! HP | |
|
Ingen som har ngn ide?? Det ska ju tydligen vara ett känt fel? Vad innebär detta kända fel?? mvh HP |
|
|
Lmm? prova att koppla ur, om bilen går bättre eller oförändrat så är det sannolikt denna. MVH: Sakke |
|
|
Lmm är bytt då vi trodde det va den som gett upp först .. Det gav absolut ingen skilnad. HP |
|
| ingen tjuvluft nånstans? typ sprucken insugsbälg? | |
|
Insugspackning/membran brukar det vara man finns den på 525? Ja, det var inte igår ;) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
när ni säger det så .. Det är ett litet slurpande sugljud när man varvar från tomgång.. kan ju va tjuvluft. Hur är det med kallstartsventilen? om den är öppen hela tiden ?? HP |
|
| jag hade samma problem på min 520 94,a gick bra tills den blev varm, missade konstant under 2000varv, det var en defekt tändspole. | |
|
tändspole är oxå ngt ja funderat på men de är ju lite kostsamt o börja byta grejor på måfå HP |
|
| känner du ingen som ha en liknande kärra? isof kan du ju byta och prova dig fram med spolarna. eller plocka upp stiften o kolla hur dom ser ut, kan synas om den missar på ngn cylinder. | |
|
har liknande symtom på min bil, men när min är varm går det inte ens att gasa på under 2000 varv då motorn dör ner till 1000 varv om man inte släpper gasen, detta under körning alltså, har märkt att det är vanligast på ettan och ovanligast på feman att detta händer. ingen skillnad om man kopplar ur lmm och samma problem med polarns lmm,avgasvärdet är ok! kan kanske vi ha samma problem? |
|
|
Går det att mäta upp tändspolarna för o kolla om dom funkar på ngt sätt ?? HP |
|
| jo det ska gå att mäta dom,är inte riktigt säker på vilka stift det är. men det ska vara kontakt mellen ett av stiften och utsidan av spolen. kanske någon som vet exakt hur man mätar dom? | |
|
Hej! Osäker på om du får fram något på mätning, överslag brukar inte gå att mäta med multimeter. Prova starta och lossa en kontakt i taget och se om du får någon skillnad. Ingen skillnad=kass spole. Går motorn ryckigt eller oroligt? |
|
| problemet uppenbarar sig inte alltid utan ibland går bilen rättså bra.. men ofta inte | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.