|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är i tankarna på att byta bil. Har för närvarande en Audi A4 1.8TQ sedan från 02. Jag har kikat på en del BMW's, men frågan är vilken, om någon, jag ska välja? Är lite orolig för att jag verkligen kommer att sakna fyrhjulsdriften på vintern om jag väljer en bakhjulsdriven bil. Vad tror ni? För att försvåra valet av bil ytterligare, så kan jag säga att BMW'n borde ligga inom ungefär samma prisklass som min Audi (ungefär 140000:-), kan lägga några lappar upp också. Så, folk och fä, vad tycker ni? Ska jag behålla min Audi eller ska jag prova på en BMW? Vad för BMW isåfall? Mvh Claes | |
|
Jag skulle snegla åt BMW 330xi. Då får du ju fyrhjulsdrift och 231 pigga hästkrafter. Exempel: Länk |
|
| Jag säger samma som LexCom, försök hitta en fin 330xi och provkör den. | |
|
Okej, tack för svaren. Den LexCom länkade till hade dock gått på tok för långt för min smak. Hur är fyrhjulsystemet på de lite äldre BMWarna? Är de konstant drivna? Går det själv att eftermontera exempelvis navigation, färddator (om inte det är standard) etc. relativ enkelt? Mvh Claes |
|
|
Länken var som sagt bara ett exempel. Färgen var väl inte den allra vackraste heller ;) Maskinellt sett behöver du inte vara orolig över långmilade bmw. De går hur långt som helst. Tänker du ekonomiskt och byter bil relativt ofta kan jag dock förstå dig... |
|
| En 3-serie med fyrhjulsdrift verkar vara ett mycket bra alternativ. Kan dock tänka mig att det är svårt att hitta en lågmilad 330xi för 140'. 325xi skulle kanske vara ett alternativ med sina 192hk? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.