|
|
|
|---|---|
|
Tjo Hej... Sålde min BMW med M40 (tyvärr till min sambos lillebror) Nu tycker han att ja ska laga den :evil: Problemet är följande: Kör man på startmotorn är det som den vill hoppa igång men istället baktänder och skickar motorn åt andra hållet. Smäller och skjuter ur både luftfilter och avgas. Har bytt tändkablar och styrbox utan vidare framgång. Plockade bort ventilkåpan o kollade när avgasventilen på 1ans cylinder öppnar, rotorn pekar då strax efter tändpunkten på 1 ans cylinder/tändkabel vilket borde betyda att tändningen står rätt? Va kan felet vara??? Jag har själv haft bilen i 4 år utan minsta problem med motorn. Har slut på ideér. Tacksam för snabba svar! __ /Chrille | |
|
"Plockade bort ventilkåpan o kollade när avgasventilen på 1ans cylinder öppnar, rotorn pekar då strax efter tändpunkten på 1 ans cylinder/tändkabel vilket borde betyda att tändningen står rätt?" det där tycker inte jag låter riktigt rätt. när rotorn står på ettan ska ventilerna va stängda och "växla" på fyran. (har just vaknat så kanske jag tänker fel?) |
|
|
Felet var nedre remhjulet/triggerghjulet, bussningen hade delat sig och triggertänderna vridits gentemot hjulet.. Ny remmskiva monterad, nu går den som en klocka. __ /Chrille |
|
| Eller så bra som nu en M40 kan gå :)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.