|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem med min M3: och det är att den hackar när den är kall. Det märks mest vid lätt gaspådrag och försvinner ju mer man gasar. När motorn blivit varm är problemet helt borta. Tacksam om någon vet vad det kan bero på. MVH Joakim | |
| Kanske skall tillägga att det är en e46 av 2002 års modell som gått 4000 mil. | |
|
har oxå en -02a .....8000 mil dock....men upplever samma sak ( om än ett mycket litet "hackande"....snarare lite ojämn gång)....den ska in på stora servicen om 10 dag....ska fråga dom på förenade bil när jag e där ! |
|
|
Mitt började som lite ojämn gång men jag upplever att det har blivit lite värre på sistone. Men det är när man kör väldigt lungt det märks så det försöker jag undvika :-) Skämt åtsido, det är väldigt irriterande fastän det försvinner efter några minuters körning. MVH Joakim |
|
|
Ingen M-bil tycker om en kall morgon;) min gör likadant och alla andra M3:or jag har kört är precis likadana när dom är kalla. Låter jag min stå på tomgång ca 1min innan jag kör iväg så uppträder inte detta "fenomen". Glad påsk och kör lugnt |
|
|
Precis vad jag anat.....vi kan alla vara lugna !! ha ha |
|
| samma sak med mn, jag brukar ha den på A3 när den är kall så den växlar precis vid 3000rpm och då brukar det va lugnt men växlar man tidigare och den ska segdra så kommer det där hackandet, är väll som "M3_Fabio" säger de gillar inte kall start på morgonen =) | |
|
Det låter betryggande! Men jag undrar fortfarande vad det kan bero på? MVH Joakim |
|
|
Kall luft vs mycket soppa ? min hackar också lite grann direkt vid start. Får kolla i sommar om det är någon skillnad. /Niklas |
|
| Jag vet inte om ni har tänkt på det men om ni kör lugnt med den "riktig mesig" de sista minuterna innan ni stänger av den på kvällen så brukar det va mycket bättre på morgonen när man startar den, jag har fått den känslan iallafall. | |
|
Köra lugnt !? Hur tänker du nu =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.