AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.066

JAg behöver råd avseende sufflettskydd

bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Ungefär vad kostar ett nytt sufflettskydd?

Finns det olika varianter?

Är det enkelt att ta av och på?

Tar den stor plats avmonterad?

Tacksam för svar från de mer insatta och kunniga i området!

/Simon
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Du kan hitta beganade runt tusenlappen. Ja de tar stor plats i bagageutrymmet. Ja går snabbt att sätta på och ta av. Vad jag vet finns det bara en variant.

Jonas A
al
6
alibabba
528 e39 -96
z3 3,0 -02
Men passar samma på faceliften?

Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Borde vara samma tycker jag är ju radien som bestämmer den är väl samma kan ja tänka mig, det tar stor plats i det lilla bagaget, förra året använde jag det bara ett fåtal gånger när man visste att långkörning nercabbat som gällde. Annars det struligt tycker jag springa ut o in med skyddet, men visst är det snyggare när det sitter på plats. Mvh Kent

Länk Min bil.
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Tack, det var exakt vad jag behövde veta!
Visa användare
86
MKZ3
Z4 3,5IS 2014
118d -14
X1 25e 2023
Det finns en annan , mjukare, variant också.
Jag har inte sett denna i verkligheten. Men den skall gå att packa i hop mycket bättre.Se länk
Den ser kanske inte så snygg ut monterad emelllertid....

Mats.

Länk
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Nej den var då ingen höjdare...rent fult. Mvh Kent

Länk Min Z3 2,8.
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Jag tycker att den faktiskt verkar fungera. Om nu standardskyddet tar så stor plats att ingen tar med det på längre turer när man vill få med sig lite packning verkar ju det där skyddet vara det bästa alternativet.

Tänkte faktiskt beställa men villa gärna se om det säljs på fler ställen först.
Jag fick med 2st orginal till min. den ena hade 4fasta fastsättning punkter och var ett rent h--vete att få bort då det spände på de två mittersta så att dom vägra lossna. På den nya varianten var de två mittersta fästena monterade i avlånga hål så att de kan röra sig.

Jag håller nog med de tidigare inläggen om böket med lägga in och ur skyddet. Inte speciellt kul när det kommer en skur när man är ute och det tar nån minut att cabba upp.

//Calle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.