AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.999

köpt motorolja i tyskland

Sida 1 av 2
pu
547
puiu
330i-03
hej.jag vill bara medella att jag har bestellt motor olja från Oelwelt24.de rs ow-40 och det har funkat jätte bra.20liter för 1600kr med frakt.det blir bara ca.80kr liter bmw tar 188kr det är rena rånet.mvh alex

alex
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Låter bra ! Hur fick du oljan hit ? Skickat direkt hem till dig? Vad gav du för detta i sånt fall ?

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
pu
547
puiu
330i-03
de postade det hit och frakten kostade ca 330 spänn.

alex
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
hur gör du med serviceboken.... på en så pass ny bil skulle jag läma in på oljebyte för att få en stämpel. Det är värt en extra hundring per liter för mig allafall
pu
547
puiu
330i-03
jag lämnar bilen hos en värkstad och för 150kr bytter dem olja,luftfilter,oljefilter.och jag får ett stämpel.

alex
Korak du kan faktiskt ta med egna grejor till bmw som dom kan hälla i resp montera. Du kan till och med vara med när dom servar din bil.
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Värt att näma är att sk "ryggsäckar" är bland det värsta man kan råka ut för som mek..

Har en tendens att påverka kvaliteten...

Åt vilket håll låter jag vara osagdt ;)
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Hool: beror nog på vilken sorts människa man är, när jag jobbade som meck så tyckte jag det var skitkul när kunderna ville vara med. Då fick man snacka direkt med dom så det inte blev några missförstånd och så får man en bättre felbeskrivning än när kundmottagaren skriver ner något (ibland) märkligt på arbetsordern. Men framförallt så uppskattade kunderna att få se hur deras bilar blev fixade och var glada i 90 % av fallen och en glad kund ger en glad meck :)
pu
547
puiu
330i-03
hool.jag är med och tittar på när han utför jobbet.

alex
pu
547
puiu
330i-03
hool.nu fattar va du menar.det upp till det mekanicker om han vill känna pengar eller inte .

alex
pu
547
puiu
330i-03
hool.Har en tendens att påverka kvaliteten ?????har du inte läst om att det brukars en del fuska på verkstad.

alex
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Han sa ju inte åt vilket håll kvaliteten påverkades.. Kan snarare tro att mekanikerna anstränger sig lite extra när de har en person som bevakar exakt allt de gör.

Mvh Johan
Fan det var ju dyrt...
Du kan ju annars köpa Agrol spectra (helsyntet) på "granngården" 20 liter för 1160 kr...
Den är 5W50 klassad för bmw posche mm....

Billy aka Fantômas
"Värt att näma är att sk "ryggsäckar" är bland det värsta man kan råka ut för som mek..

Har en tendens att påverka kvaliteten...

Åt vilket håll låter jag vara osagdt ;)"

PRECIS , för då kan meken inte fuska !!!!!!!!!!!!!!!!!

Billy aka Fantômas
pu
547
puiu
330i-03
billy.tack för du håller med mig.

alex
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Eller så servar man bilen själv! Ingen som drar gängerna med mutterknackaren.
Ingen som slarvar! Ingen som fuskdebiterar kunden!

Är så förbannad sen jag ägde en VAG bil och de krävde mig på 6800:- för byte lamdasond!!! Fick heller inte tillbaka bilen innan jag betalat!

Jag ifrågasatt priset på engång då svarade de:

1. Felsökning ett X - antal timmar (När jag sa att det var lamdan som var trasig)
2. Lamdan 1500:-
3 Installation LAMDA!???? VAA? (De krävde 980:- för att installera den. Jag ifrågasatt och fick svaret : Den skall intstalleras och provköras!

Aldrig mer en VAG och Måste bilen "lämnas bort" så måste jag vara med
pu
547
puiu
330i-03
swunge. det har du rätt att alla snackar bara om stämpel och bara stämpel snart man kan inte bytta nagonting själv på bilen för att dem vill du ska lämna bilen på verkstad .ach dem är ordentling slarviga (en del).och dem tar bra betald per timme.

alex
Jag skiter fullständigt i "stämpel" i seviceboken......Alltså lämmna in bilen på service bara för att få den "åtråvärda" stämpeln i boken...Det är ju löjligt.
Gör man dessa jobb själv så vet man ju att det inte blir fuskat bla...
Jag har alltid servat mina bilar själv och kommer alltid göra det ...
Är utbildad bilmek bla..

Billy aka Fantômas
Den dagen jag lämnar in min bil på typ oljeservice eller ngn form av inspektionsservice , då ligger jag antagligen på dödsbädden....

Billy aka Fantômas
Slutade att lämna bilen till BMWverkstad efter att habett dem göra årskontroll= byte av broms och kylarvätska eftersom jag hade lite stressigt just då. Vid hemfärd kändes bromspedalen lite mjuk. Dåligt luftat tänkte jag. Hissade upp bilen för att lufta bromssystemet och upptäcker då att från bromsarna fram kommer klar och fin bromsvätska medan bak är den kolsvart. Alltså hade de överhuvud taget inte öppnat luftningsnipplarna bak. Klarar de inte av att göra två så enkla servicepunkter hur många missar de då vid tex Insp.II ?Fast att ta ordentligt betalt glömdes inte bort. Efter denna historia gjorde jag all service själv och skrev in det i serviceboken, utan de berömda stämplarna vilket accepterades av nästa ägare,köpare. Viktigare än dessa stämplar är att kunna göra troligt att bilen har fått den service som den behöver. Tror nog att ingen här på forumet som köper en bil av Paap Reeder skulle sakna stämplar i serviceboken?/ Själv är bäste dräng.
pu
547
puiu
330i-03
toomas pahv.Det var jätte dåligt gjört av dem.som sagt jag inte litar på dem.

alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.