AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.162

BMW 318 cab, ett par frågor

Ox
121
Oxigen
Bmw X5 E70 3.0d M-Sport -10
Alfa Romeo Giuletta Veloce 1.4MA -13
Halloj!

Jag letar cab nu (hojta gärna till om ni har en 318 eller 320 tillsalu i sthlm:s området) och ska iväg och kika på en 318 idag. Bilen jag ska kolla på har inte nackstöd bak (borde ju gå att köpa till efter) och inte heller överrullningsskydd... Så nu till fråga nr.1 -> kan man vara utan överrullningsskydd? Är det mest ett skydd för folk i baksätet, samt går det att köpa till nackstöd bak?

Sen fråga nr.2 -> Jag har en 325 nu och gillar den som bara den, problemet är att jag inte har råd att att försäkra en 325 cab och därför är inne på 318 eller 320... Kommer jag kunna leva med en 318? Är den farligt slö?
Lär ju märka när jag provkör, men skulle gärna vilja höra från folk som har ägt en 318 om man tröttnar fort eller om fartresurserna duger.

Tack på förhand!
Mi
9
Micke_E
320iM Cabrio -96
Hej
Jag köpte en 320 IM Cabrio-96 30/3 Länk
den va oxå utan nackstöd. men det gör inget för min del.
det går att eftermontera nackstöden, frågade på BMW svaret jag fick var att nackstöden utan montagekit ligger på ca 16-1700 spänn/st. dock med brickor etc De monteras i stålet bakom baksätet.
jag kommer att eftermontera till nästa säsong. dels för att skydda mina ev passagerare bak dels för att jag tycker att det ser bättre ut när man kör nercabbat vid lite kallare väder när fönstren är uppe. (typ nu i påsk) men att köra helt nedcabbat med fönster nere är klart mycket snyggare utan nackstöd. (obs tycker jag)

Överrullningskyddet är självklart bra att ha och nästan alla rekommenderar att ha överrullningskydd.

//Micel
Ma
59
Mathie
E46 Cab-04
E61-07
Jag anser att det är fullt tillräckligt med en liten motor i en cab, du kommer ju att glida med bilen eller? Sen är det ju ingen nackdel att bilar med de mindre motorerna har som regel körts lite försiktigare.

Min Cab: Länk
Mi
9
Micke_E
320iM Cabrio -96
Håller helt och fullt med Mathie. Motorn har inte så stor betydelse när det är cab man vill ha.

//Micel
ha
734
haack
X3 30d -18

men ljudet från en sexa går inte att förneka...
skulle nog satsa på en 320 cab isåfall..men de e ju min högst personliga åsikt!

ja
44
jajje
BMW 135iCab ´13
BMW X1 2.0xd-14
BMW funduro -98 MC
Hade själv samma fråge ställning, men efter att ha kört 318 cab i 7 år
dessutom med automat, så kan man bara säga att det , en cabbe skall man bara glida omkring i och njuta en solig dag, inge hets.kostnads mässigt
nästan gratis.
Ox
121
Oxigen
Tack så mycket för svaren!

Var och kikade på en fin bil igår som jag antagligen köper!
Ox
121
Oxigen
En till fråga!

De bilar jag har kikat på har haft tveksamma inredningar... Lite solblekt och småskitigt, något jag stör mig som fan på! Är det bara att leva med att inredningen i en 12 år gammal cab slits mycket mer än i en vanlig bil? Menar min 325:a som har gått 18500 mil är sjukt mycket fräschare i inredningen än de bilar jag har kollat på (den senaste hade gått runt 10k)

Tror ni att en rekond hjälper mot solblekningen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.