|
|
|
|---|---|
|
Allt funkar, förutom att min ABS lampan lyser ibland, orkar inte me skiten. All som har me ABS funkar de e bara någe fel på signalen till lampan. Nån osm vet hur man kopplar ur den på ett enkelt sätt. Eller blir de o slita bort hela instrumenteringen och slita ur lampan... | |
|
Kör till en BMW-verkstad så löser de problemet. Enklare än så blir det inte... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| $$$$ | |
|
har precis samma problem, jag ryckjte ut instrumentet och tog bort lampan... tar väl en kvart men är helt gratis och mycket enkelt.. |
|
|
Men herregud!!!! Snacka om latskap. om lampan blinkar så är det oftast fel på en ABS givare eller, som det verkar här, glapp/fukt i kontakten. Gå igenom kontakterna först. Det dummaste jag hört att man ska dra ut varningslampor i stället för att åtgärda själva problemet. MVH Sakke |
|
|
I know.... Men ibland har man varken tid eller ork att felsöka alla abs kontakter. Fick du slita bort hela panelen bakom ratten o ta bort den där eller löste du de på någe annat sätt? |
|
|
Tänk sen när du kör och du inte har tid att brmsa utan ABS´n och det visar sig att den har lagt av och att du har missat det för att du plockat lampan, tror du ångrar dig då... Visst är det lite pyssel att kotrollera givarna men man får väga för och nackdelar... Lycka till! ///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O |
|
Lars Jakobsson |
Jo tack, den upptäckten är inget vidare :P |
| Hur mäter man ABS-givarna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.