|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte höra med er ang val av däck och fälgar vad ni tycker om det. DOTZ / MUGELLO 8.5*19" Antal: 2 DOTZ / MUGELLO 9.5*19" Antal: 2 Goodyear / Eagle F1 GSD-3 ZR 225/35*19" Antal: 2 Goodyear / Eagle F1 GSD-3 ZR 275/30*19" Antal: 2 | |
| Länk | |
|
Tänk på att framhjulen är extremt känsliga för att gå ifrån originalomkretsen. Jag kör på 245/35/18 fram och ditt valda alternativ fram ger ett 1,2 cm högre däck (enligt Nordic Audis omvandlare skall sägas). Fjädertalriken hamnar farligt nära men det borde funka ändå. |
|
| jag har 235/35*19 runtom å de funkar kanon | |
|
Hur blir det om man har sänkt bilen 30/25 alltså 30mm fram och 25mm bak med HR fjädrar samt bilstien dämpare runtom. Kommer det att passa då någon som vet har erfarenhet? man blir lite rädd om det skulle slå i så säga |
|
| Det bestäms av inpressningen (offset) på fälgen, alltså var däcket hamnar i sidled i hjulhset. Generellt så funkar kombinationen, andra kör så, förutsatt att det är rätt inpressning på fälgarna. En Csi eller en B12 5,7 Coupé är känsligare, på grund av sänkningen och bakhjulsstyrningen. | |
|
Länk |
|
| Såsom originalare, på ebay.de finns en omgång utsökta m paralelleker 18" i precis rätt et! Kolla där. 19" tycker jag är lite stort men det är min åsikt. | |
|
Vad rekommenderar fälgtillverkaren? Rent spontant så kan jag säga att 225 kommer bli mycket smalare på 8,5" än vad 275 blir på 9,5" Själv kör jag 245 på 8,5" och 285 på 10". Fälgtillverkaren rekommendation var 245/275 men det berodde iof på att deras däckpartner inte tillverkade 285 med 30 profil. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.