|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det är så att när jag damsugade bilen, en E36 316 Coupé, så var passagerarsidans mattor helt genomblöta. Jag lyfte på mattan bak, och fann ett helt hav av vatten!!! Åkte till tvättstationen och andvände deras damsugare, och sög upp allt vatten så gott som. Pressade ur mattorna. Någon som har varit med om liknande problem. Vattnet luktar inte glykol så det kan ju inte vara kylarvatten. Tacksam för svar, MVH andreas | |
|
Om du har taklucka, så undersök dräneringens funktion. Finns spaltmeter skrivet om detta här på forumet. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
| Ha du eventuellt en AC i bilen? Isf kan det vara dräneringen till den, vete inte hur vanligt det är i bmw, men i saab är det en vanligt fel. | |
|
Jag har inte taklucka, men jag har AC. Jag tycker detta är ett mystiskt problem som jag aldrig tidigare stött på. |
|
|
Ett sätt är ju att torka ur bilen ordentligt med värmefläkt, sedan tvätta den och kontrollera om vattnet tar sig in på nytt, i så fall var det blir blötast någonstans. Dräneringen från AC borde mynna ut under bilen och inte komma i kontakt med kupén tycker man, men jag är inte säker. Torka ur den och rostskydda golvet lär du ju göra i vilket fall. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
| Jag har varit med om nåt liknande, gummi-genomföringen till kupévärmaruttaget hade krupit ut ur torpedväggen å där kom det in vatten,, alltsammans samlades i fotutrymmet i baksätet. Men dettta gäller ju givetvis att man har motorvärmare med cupeúttag. Kan säga att det tog lång tid innan jag fann det felet.... | |
| Kanske skall tillägga att detta var på passagerarsidan, då det är där man tar in kabeln till cupéuttaget | |
| Kupé värmare har jag. Det ska jag kolla! Någon annan som har tips? | |
|
Just dräneringen från AC:n i SAAB mynar ut under bilen, rättare sagt under framstolarna. Man ska blåsa lite lätt i dessa "stumpar" någon gång om året, för att få bort eventuell dam/gägg/skit i slangarna. Blir det stopp här så kan det rinna över någonstans inne i bilen, eller så går kopplingen isär och vattnet samlas vid fötterna, då utloppet för dräneringen ligger högre än resterande golv (korkat!). Men som sagt, så vet jag inte hur det ser ut i BMW, men du bör plocka ur all isolering, annars komemr det antagligen mögla och det kommer då lukta riktigt unket! Samtidigt så kanske du kan hitta felet! Lycka till |
|
|
Hade en hel insjö i min förra Volvo S40, totalt cirka 50 liter fördelat från reservhjuls-hålet fram till förarplatsen. Orsaken var bakspoilern som hade ett litet glapp där regn letade sig in. Körde tydligen med en isklump hela vintern och när våren kom blev det väldigt blött. Undrade ett helt halvår varför det var så mycket konstiga kluckande ljud i bilen samt konstant is på insidan av rutan :D _____________________________ Ja kan de här me data... |
|
|
Kvalité i dem svenska bilarna ;O) ,,säger inte dem är sämre än andra, men tycker iaf SAAB ofta ha bekymmer med små OCH stora saker, som motor etc. |
|
| Jag kollade sladden till kupevärmare genom torpedväggen. Den satt inte på som den skulle. Jag fick inte på den som den ska sitta heller. :/ Har vi kanske hittat anledningen? Det verkar inte som det har kommit mer vatten nu, men nu har det inte regnat i gbg på länge. :) | |
| När min e30 blev till åren läckte vatten från främre hjulhuset och rann in via högtalaruttaget nere vid fötterna... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.