AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.145

Motorproblem med BMW E34

Hej,

Har en Opel Omega 2.5 diesel (BMW:s dieselsexa i den E34(?), därför jag postar här...) som jag har fått stora motorproblem med. Problemet är att när jag kallstartar bilen så svarar den inte alls på gaspådrag utan går endast på tomgång. Den startar dock utan problem. När motorn gått några minuter så börjar den svara på gaspådrag men är fortfarande otroligt slö och orkeslös. Man ska över 3000 varv för att motorn ska orka något. Har haft bilen hos opel-meken och han ser inga konstigheter på sina instrument. Opel-meken hävdar att det är diesel-pumpen som är slut, men jag är intresserad av att veta om någon haft det här problemet på någon BMW med samma motor? Någon som har någon teori? Låter det som att det är pumpen som är slut?
Pa
42
Pappsen
325ia -94

kan va pumpen.Kolla spridarna,kan sprida ojämt vid kall motor,Kan va början till dålig kompression(under 20 kg).De kan va felinställd tändpunkt.Tätt bränslefilter.Vatten i dieseln mm.Kan skilja på miljödiesel o vanlig diesel.Tappa inte sugen,världen är full av tappade sugar.Lycka till.
Tack för de uppmuntrande orden :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.