|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har varit och tittat på en 95á M3 cab som är verkligt fin men är osäker på om det är rätt bil för mig!. Jag vill å ena sidan ha en "racig" bil typ vanli M3 eller 911 men behöver å andra sidan ett baksäte och kan gärna tänka mig en cab, det verkar ju rätt men jag tyckte att bilen" flexade" en del, förvisso en cab men dock en "M" cab. Gör de det och är det alltså att betrakta som normalt, hardtop ingår, blir det avsevärt bättre med den på tro?, vill ju gärna åka på lite banträffa trots att man måste transportera familjen ibland! , vad tycker ni? något speciellt annars att kolla eller något som absolut skall finnas å utrustningslistan för att bilen skall vara rätt ? /Tacksam för svar eftersom intresse finns för bilen. | |
|
Vill du köra på bana, så är nog tak att föredra. Kanske inte så mycket för att den flexar, utan för att på många träffar får du får du inte köra en öppen bil utan bur/båge. Annars brukar ju cabbar ha den fördelen att de har något lägre tyngdpunkt, pga förstärkningarna i bottenplattan (och avsaknaden av tak). /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
|
Har ägt både en M3 Coupé -93 och en M3 cab -97. Helt klart är att caben flexar lite mer. Det gör alla cabar. Du ska dock köra jäkligt hårt för att väghållningen ska bli lidande. Hardtop hjälper lite men det är inte som att köra en coupé. Du kan alltid skaffa fjäderbenstag för en billig penning. Det gör rätt mycket för känslan. Överhuvudtaget tror jag att det är mer känslan än väghållningen som tar stryk av lite flex. Du kan köra jävligt fort med cab också, det gäller bara att våga ;-) Men som föregående inlägg skrev, ska du banköra mycket är en coupé att föredra. Ska du mest köra på vanliga vägar kan du lika gärna ha en cab. Tror att i de flesta fall är det vägkvalitén som sätter stopp, inte ev. flex i caben. Lycka till! |
|
|
hej! Tänkte brar berätta att jag köpt bilen och är nöjd så långt, tror som någon av er skrev att det nog går att åka rätt fort och att flexte spelar mindre roll, härlig bil .. |
|
|
Min E46 M3CAB flexar då inte, jag har kört den gammla M3CABen oxo och där kan man känna av ett visst flex vid hårda kurvtagningar t.ex. Vad det gäller att flexet skulle avta med hardtop på så vill jag påstå motsatsen, hardtopen sitter fast med 2st klämskruvar, för att staga up bilen så att det märks måste du ha rejäla stag som t.ex sitter korslagt. På E46:ans undersida sitter ett järnkors just för att styva upp karossen(vilketfunger utmärkt). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.