|
|
|
|---|---|
|
När jag ska starta motorn så rycker den massor, det låter som om den tänder emot, om det hade varit kamrem så skulle jag tro att den kuggat om men nu är det ju kedja, fick byta startmotor förmodligen för att den slogs sönder av misständningarna vid start, om det nu är tändningen, när den väl har startat så går den bra men när man ska iväg på låga varv så tvärstannar den ibland. Kan det vara en tändspole? jag bytte nyss stiften och det blev ingen skillnad. Idag var det +2 å den jä____ startade inte ens tände å ryckte, men startade it. | |
|
tror på spolarna "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
| Fel på vev eller kamaxelgivare är en klassiker på E39:an men att startmotorn slogs sönder var något nytt. Sök så lär du finna. | |
|
Det låter vettigt var på motorn sitter dom? För det känns som om tändningen är fel, men det ska ju inte ändra av sig själv. så nåt måste ha hänt. tacka vet jag en b20 med fördelare. |
|
|
Kamgivaren sitter bakom stora oljeledningen till Vanosen, Kan även vara en spole som du säger,ock är det hela tiden på låga varv kan det även vara att vanosen har hängt sig i fullt läge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.