AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.007

Aux in i mittfacket?e-90 320I

le
224
leifeugen
540IA -02
Till vad är denna kontakt?
Vanligast är att man har en MP3 spelare kopplad till bilstereon via aux:en.
le
224
leifeugen
540IA -02
Fordras det någon special kontakt för detta?
le
224
leifeugen
540IA -02
Eller fordras det någon programmering för att det skall funka?
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Sitter det inte bara en vanlig 3,5 mm kontakt där, så man behöver en vanlig hörlurssladd med två hanar. Eller har jag fel?

/ Leon
16.550
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nejdå du har rätt, 3,5mm i båda ändar är det som gäller. Dock så blir inte ljudet sådär väldans bra tycker jag.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
no
15
noren
325 iA Touring -06
Nä, ingångsteget är nog inte det bästa, men kanske det billigaste de kunde hitta!
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
leifeugen: En kabel med vanlig 3,5mm stereokontakt, hane, i båda ändar precis som ovanstående har skrivit. Du behöver inte någon programmering, ställ bara in stereon på aux-ingången.

Ljudkvalitén är rätt kass och man måste dra på volymen rejält på både mp3-spelaren och stereon (vilket kan bli en överraskning om man byter till radio eller CD...). Annars fungerar det bra.

/ElakaKatten

sw
25
swedst
E91 335d -07
Är kvalitén lika kass på nya modeller?
Hade inte tänkt efterinstallera ipod interfacet direkt utan köra på aux-ingången.
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Det går ju att justera volymen på AUX:en så den synkar bättre mot radion.
Rätta mig om jag har fel men MP3 ,eller motsvarande för IPOD, ger väl sämre ljud än en "köpes" CD? Annars är det ju händigt att lägga POD:en i facket och köra "Shuffle". Bra grej!

/Mats
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Salesman/Mats: Japp, visst går det att dra upp förstärkningen på aux-ingången (vill minnas att det är via ljudinställningsmenyn när man har aux-ingången vald), men trots det är det en stor skillnad på volym mellan radio/CD och aux.

mp3 ger något sämre ljud än köpes-CD beroende på hur mycket man komprimerar filerna, men jag har provat att bränna samma låtar på CD i mp3-format och får bättre ljud om jag kör CD:n än om jag kör via aux-ingången.

/ElakaKatten

Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Har ngn provat hur ljudet blir om du har en riktig iPodanslutning ?
Blir det bättre än AUX-ingången ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.