|
|
|
|---|---|
|
vilken storlek gör sig bäst på z3?? är 19" för stort och stötigt??? är det samma bredd oxh et på fälgar till alla z3:or (förutom m)?? har någon tips på snygga fälgar till z3? | |
|
Hej! Jag har gjort samma inlägg tidigare och valet stod mellan 18-19" efter mycket tittande på olika bilar så föll jag för 18" mycket av att jag tyckte bromsarna såg små ut med 19", där har säkert andra en annan uppfattning på bilden har jag 17" Y-rondell och visst redan där börjar det bli kännas stötigt ihop med M-chassiet, 18" gör det stötigare får jag räkna med men det är mycket en utseende fråga jag tycker 18" är optimalt på en Z3. När jag fått mina däck monterade och bilen är körklar skall jag lägga ut en ny bild. Z3 är ju E36 i grunden ET mått original är ET42 mina 18" är ET35 gör att de breddar 7mm utåt. E36+E46 passar rakt av förutom M-modellen. Det kommer säkert in många svar och synpunkter till dig. Lycka till. Mvh Kent. Länk Min bil. |
|
|
bmw_jerry: Jag tycker personligen att du ska köra på 18" för att dom gör sig bäst på zätan! Har själv original 17" M-fälgen på min och det kan jag ibland känna är för smått men oftast så känns det rätt lagom med tanke på att det blir stötigare med 18".. Har funderat på att sänka bilen en aning ist.. Men satsa du på 18" på nån fet fälg... Exempel: BBS RK Länk BBS Challenge Länk BBS RC Länk BBS LM Länk M Power!!! The one and only power! |
|
|
bmw_jerry: Jag tycker personligen att du ska köra på 18" för att dom gör sig bäst på zätan! Har själv original 17" M-fälgen på min och det kan jag ibland känna är för smått men oftast så känns det rätt lagom med tanke på att det blir stötigare med 18".. Har funderat på att sänka bilen en aning ist.. (så man får ner hjulhusen) Men satsa du på nån fet 18" fälg... Exempel: BBS RK Länk BBS Challenge Länk BBS RC Länk BBS LM Länk M Power!!! The one and only power! |
|
|
Håller med om att 19" är för stort på en Z3. Jag har 4 riktigt feta fälgar liggandes som är till salu. Skicka ett PowerPost om du vill ha mer info. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Länk 19" och 17", m-chassi på båda. Jag tycker inget av det är särskilt stötigt eller spårigt. Visst, aningen mer spårning på 19", men ingen större skillnad från original. Jag gillar stora fälgar och tycker 19" är snyggt på z3:an. 18" är för mig en märklig kompromiss. |
|
|
Har 18" på min bil och är mycket nöjd både med utseendet och beteendet. Satsa på 18"! Läcker och prisvärd fälg från Abbozzo i Gbg: Länk /Bo-Erik Länk |
|
|
Jag tycker att du ska, som sagt satsa på en 18" fälg.. Men också en fälg med djuup! Det blir en skitfet effekt med djup i framförallt den bakre fälgen! Kan lova att du inte blir missnöjd då! ;) M Power!!! The one and only power! |
|
|
Hej! Håller med Matthew, välj en djup fälj gör dig kanon på bilen, sen betydligt lättare hålla rent med en bred kant...tandborsten har vi i mun...mina 18" jag köpt har samma breda kant bild kommer....Mvh Kent. Länk Min Z3 2,8. |
|
|
Jag tycker19". Kanske för att jag har det på min! Länk |
|
|
imix; din z3:a är ruskigt fin! ypperligt exempel på att 19" är schysst ;) |
|
| vet någon hur m6- eller m3-fälgarna gör sig på en z3:a... kanske bild?? | |
|
Vilka M3 fälgar tänker du på? Finns ju några stycken. Har sett M Contour på en 4 cylindrig Z3. Såg riktigt bra ut. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Ett par M3-fälgar.. Länk Vet inte just hur m6-fälgarna gör sig på en z3.. men enligt mig helt ok på en z4.. Länk M Power!!! The one and only power! |
|
|
Nu har jag äntligen fått till en bild hoppas länken funkar oxå..inte så haj med datan. Blev som sagt 18" 8,5 tums bredd med däck 225/40-18 fram och 255/35-18 bak ET35. Ville åt djupet tror de kommer göra sig bra Jag köpte nya i kartong fast privat, en som hade en uppsättning fast bytt till en annan bil. Tyvärr vet jag inte vad det är för fabrikat på dem de känns tunga i sig. Längtar ta ut Z:an...blev lugn då det snöade idag men till 1:a maj då är den klar. Mvh Kent. Länk |
|
| Har du någon bild med dessa fälgar på din Z3? De var riktigt snygga, vet du vad de där fälgarna heter? | |
|
Hej! Tack du gillade dem! Jag köpte dem helt nya av en som sålt sin bil hade dem kvar han visste inte vad det när för fabrikat heller, jag letat så länge föll pladask för dessa. Tyvärr har jag inga bilder en då min Z3 fortfarande inte är klar...shit...jag gjort för mycket gapade stort men är så petig vill ha det perfekt personlig för mig. Vinterjobb: Frontbyte till M, Eisenmann 4x76 (race) med allt detta jobb, 8,5x18" 225/40 fram 255/35 bak (BMW emblem 60mm från 3.0CSI), tectylning av kaross, byte bromsvätska, lack av diverse delar i den BOND blåa färgen , byte mittkonsoll, byte dörrsidor, byte instrumentbräda, nydragning kablage för yttertemp samt nyinstallation av oljetrycksgivare allt från en Z3M där jag tidigare bytt stolarna (allt i blå/svart), byte högtalare bakom stolarna från 3/4" till 4". Jag hoppas jag har den ute och vi kan ses på en träff där jag längtar få träffa andra Z3:or få tips få språkas. Bilder lovar jag lägga in ändra när förvandlingen är klar. Z3 hälsningar till Er alla. Mvh Kent. Min bil Länk |
|
|
E46 330Ci sportmann club felger har jeg på min, 17", men vet at de finnes i 18" også Länk |
|
|
hittade en z3 med z4m fälgar.. bara ett ord att säga: vackert :D Länk Länk Länk jag tycker att det passar väldigt bra.. fälgarna är väldigt "cleana" och snygga men något för små för z4 men på z3 gör dem sej utmärkt |
|
|
19" funkar bra se bild! Min bil: Länk |
|
|
Jag tycker du skall ta 19", har det själv. se själv. Länk / Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.