AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
762

BMW X5 4,6is -03

Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Är detta ett bra pris för denna bil?
Jag tycker det ligger aningen högt eller e jag ute o svävar?
Länk: Länk

No turbo shit just real power
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kanske det, men är du intresserad - pruta! Suvar med monstermotor är inte lättsålda i dag och bilen står hos en icke BMW-handlare vilket borde göra den förhandlingsbar.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Tack för ditt inlägg.
Vad är det rimligt att pruta på denna då?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Har surfat lite på bytbil och den ligger inte orimligt i pris även om den gått relativt långt. Men säg att den går att få för cirka 300k, lägg ett bud strax under det. Vill du vara kall lägg ett skambud (kanske 265) och se hur fsg reagerar.

Kolla hur länge bilen stått inne, har handlaren haft den länge är det förstås en fördel. Sedan är det förstås lite spel med prutning. Jag skulle åka dit, provköra och ta en seriös diskussion; "Jättefin bil, men jag tycker att den inte är värd så här mycket ...". Det gäller att göra säljaren lite sugen på affären, det gör man knappast genom att pruta på telefon.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Jag tänkte naturligtvis gå in och prata med dom.
Jag bor 1km från firman.
Den har stått ett tag sedan i slutet av sensommaren förra året.
Jag tänkte oxå just det att lägga mig runt 265"sen se vad dom säger vid en seriös diskution.

Tack din hjälp.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Nu vet jag inte hur bra bilpriser.se fungerar på dessa bilar men om jag kryssat rätt så värderar dem bilen till 315kkr, är dock osäker på hur rättvisande den prisbilden är. På bytbil.com verkar bilar med liknande miltal ligga en bit över 300kkr.

Har dom haft samma prissättning ända sedan i somras?

Intressant att notera är att bilpriser anger årsmodell 2002 medan firman anger 2003. Kanske man bytte in den som en 02a men säljer den som en 03a=)

Jag tror du gör en rätt bra äffar om du får den för 265kkr förutsatt att bilen är OK gällande historik och skick.
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen är registrerad på en privatperson = förmedlingsuppdrag, något som knappast gör firman så sugen på att pruta. De står ju inte för någon kapitalkostnad i och med att bilen inte är inköpt i deras lager. Baserat på detta tror i alla fall jag att pruta 65.000kr = 20% låter mycket optimistiskt. Så kalla är väl knappast X5or?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.