|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur man på enklaste sätt byter denna bältes hållare på en 330 cab (E46) ? Menar alltså i baksätet dom som håller bältet på plats.. och vet nu vad dom är till för =) (märktes när man körde nercabbat om man säger så) Var så att i vintras så gick ena spännet av (var inte speciellt kallt ute) så har köpt en ny på bmw nu (billig liten plast sak på 20kr) och enligt BMW så var de bara att ta bort gamla och trycka in den nya.. så gjorde de för ett tag sedan.. men den gamla satt fast rätt bra vill jag lova så började tvivla på att man skulle bara ta tag och dra lös den.. men den släppte tillslut men när man tryckte in den nya så gick den in så "lätt" och så klart lika lätt ut igen så med andra ord så den "spärren" som håller fast denna på baksidan måste ha åkt ur läge eller något. Var på BMW i morse igen och dom hade kollat upp lite men dom hittade inga bilder hur just denna skall bytas eller något så deras teori är att skruva bort hela baksätet dvs först sittdynan och sedan ryggstödet och sedan lossa på skinnklädseln för att komma åt och trycka fast den på baksidan.. och vips så är man uppe i 1500-2000kr i arbetskostand på BMW.. känns surt för en plastbit för 20kr!! Ingen här som åkt på att få byta denna eller gjort det själv och i så fall är de så svårt eller har några knep kanske? Och om man måste ta isär skinnet så byter jag nog båda fästerna på en gång, dom var ju så billiga ju. /burner | |
|
En annan fråga jag kom på så här på jobbet en trist natt som den annars är =) Har hört att man kan öppna fönstren på håll med sin dosa och även fälla ner cabben genom att hålla in knappen, hur går man tillväga om man skulle vilja göra det? är de kanske en extra utrustning mm? Skulle vara mycket bekvämt nu fram mot sommarn att lätt kunna cabba ner innan man kommit till bilen! /burner |
|
|
Ingen som råkat ut för att byta dessa här på forumet? /burner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.