|
|
|
|---|---|
|
har lite problem med färddatorm på min 325i -01: Efter en vansinnesfärd till IKEA i minus 32 märkte jag att färddatorn dog, det går inte att blippa fram de olika informationerna utan det är bara yttertempen som visas. Jag kan inte ens ställa fram klockan! Tänkbara problems: Knappen på spaken har dött, eller så har färddatorn gett upp. Säkringen har jag kollat. är det någon annan som har råkat ut för det här? ...och inte ville man ju till IKEA heller, men damen hade ju tjatat i drygt två veckor. | |
| ...och hur byter man färddatorn om det skulle vara den? | |
| Jag hade det problemet på min förra 328. Färddatorn visade bara temp. Åkte till skroten och köpte en blinkersspak för 179:-. Värt att pröva, och på min funkade det klockrent. Spaken var från en 318. | |
|
har samma problem på min bil. det börja med att torkarna la av o när jag kolla säkringarna så sluta tydligen färddatorn att funka också men nu funkar torkarna igen men inte färddatorn?? kan det vara kabelbrott i spaken? |
|
| I min var det kabelbrott om jag inte minns fel. | |
|
ja jag hitta en tråd till som var lite mer svar i Länk nån som har några bilder på hur det ser ut o hur man skruvar isär spaken? |
|
|
jag hittade lite info på nått amerikanskt forum om hur man gör för att få bort spakhelvetet, har ingen länk nu sammanfattning: - koppla bort batteriet minst 15 min - ta bort kåpor runt rattstången - ta bort airbag plus ratt - sen spaken att tänka på är ju att om man löder ihop kablarna som har gått av så dröjer det ju inte så värst länge tills man har samma problem igen |
|
|
Vet inte om detta hjälper så mycket men en bil jag var ute och provkörde när jag letade bil, en 328 -98 (E46) var knappen lite glapp på men när hellyset var på så funkade den bättre. - - - - - - - - - - - - Lita aldrig på någon som inte är eller aldrig har varit hårdrockare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.