AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
607

varför passar inte ratten mellan modellerna?

ni
64
nicko77
328i -95
hade en ratt från en e36 -94 modell men den passade inte till min -95.
kommer tyvärr inte ihåg vad problemet var.

har nu fått veta av en momo-ratt från en -92, min fråga är om den kommer att passa som den ska?
Jag hade en skada på min ratt när jag köpte bilen, åkte till skroten och plockade en ratt från en 320 -97. Var inga problem såg exakt likadan ut. Detta var orginalrattar ska tilläggas.

// Micke
ni
64
nicko77
328i -95
en ratt från dom äldre e36 ska tydligen inte passa till dom nyare e36 !

men jag tänkte ifall denna momo-ratt inte passar så måste det väl gå fixa nav som passar....
Tog ju en ratt från en -97a e36 å satte på min -93 e36 och dom såg exakt likadana ut så att dom inte passar det har inte jag hört eller märkt iaf.

Specialrattar som Momo vet jag tyvärr inget om, ring och fråga nån återförsäljare det vet dom säkert.
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Airbagens släring skiljer från gamla E36 mot nya kanske även kontaktblocken. Tror brytningen är -95 kolla på skillnaden på www.realoem.com. Men kanske går att meka dit borde inte vara så svårt tycker man det viktigaste är ju splines passar sen sitter ju släpringen fast i rattens baksida så det kanske bara är att skarva gamla mot nya airbaganslutningen kanske ev tutanslutning. //Z3 Kent.

Min bil 2007
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.