|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni man kan få för dom här fälgarna med Nokian Hakkapellita 5 som har rullat ca 300 mil? Länk Fälgarna är 15x7", däck 195/65-15" inköpta i november. Några få skrapmärken finns på två av fälgarna, ca 1-2 mm långa. Vad heter den sortens fälgar? | |
| Ingen? | |
|
Modellen heter "Radialekerfälg 32" alternativt "Style 32" på BMWspråk. Brukar vara populära 3 och 5-serien i dimensionen 17-tum och uppåt. 15 och 16-tum är mindre eftertraktade. Skulle chansa på att du kanske kan få ut ca 1500kr för dem. Borde vara enklare att sälja dem på hösten när många letar lite mindre fälgar för att kränga på vinterdäcken. |
|
| Runt 2500-3000 kr med vinterdäcken på framåt hösten. | |
|
Hej, Jag såg nu att de redan var skodda med nästan nya vinterdäck! Min första värdering gäller om det var sommardäck. Då är värdet ett helt annat, snarare uppåt 3000kr om du har is i magen och lägger ut en annons när vintern börjar knacka på dörren. |
|
| Okej. Då kanske man får mer om man säljer däcken och fälgarna separat. | |
|
Hej! Vill inte på något sätt grumla er glädje, men inte är det "Style 32", inte. Min bil råkar rulla på just sådana - bara att jämföra...:Länk /Magnus Min E24: Länk |
|
|
Ta inte av däcken från fälgarna. Det kostar ju ca 1000 spänn att sätta på dom igen. Du kanske kan få 3500 kr. Beggade däck är inte så heta om dom kommer utan fälgar. Mr C |
|
|
Magnus/e30cabbe: Fast din bil rullar ju på en mycket grövre bestyckning än 15-tum, och det gör en väldigt stor skillnad för hjulets utseendet! Style 32 finns i en mängd storlekar med eller utan "brilliance" och tenderar se mer turbinlik/"ekerlik" ut desto större storlek. Håller med MrC försök INTE sälja däck och fälg separat, just kompletta hjulsatser är mer eftertraktat än lösa däck och fälgar. |
|
|
Kristoffer_L: Jag ä rädd att jag inte ger mig:-) BRM:s fälgar har 12 ekrar, style 32 har 15 st, dessutom saknar BRM:s hjul de små hålen mellan bulthålen, ekrarna har inte samma form - det är helt enkelt inte samma fälg! Ännu fler bilder på style 32, visserligen 17', men ändå: Länk /Magnus Min E24: Länk |
|
|
Håller med Magnus, tycker inte det ser ut som Radial Styling 32. Jag hade länge 32:or (16") och dom såg inte ut som BRMs fälgar. Annars tror jag också att det är vettigast att sälja som ett komplett set när vintern börjar krypa närmare. /// Erik |
|
| Det verkar inte vara Style 32 fälgar. Ekrar och fälgbana ser helt olika ut efter att jag studerat dom närmare. Nått annat förslag på vad de kan vara? | |
|
Här är riktiga style 32 15"-are, vet att tråden är gammal men... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.