|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Gäller den rosa passet nere i tyskland ?? Den provisoriska ? Även i arlanda ? Passet är gilltigt men ändå man vet aldrig de kanske inte godkänner den :) Gärna snabb respons så jag kan avblåsa allt i tid :) | |
| jag har åkt med det provisoriska passet till tyskland med flyg från landvetter. detta var i dec -00, alltså innan terrorattentaten vid wtc i sep -01. efter 11 sept -01 så skärptes många regler för att göra det svårare för terrorister men jag har svårt o tro att man inte skulle kunna bruka det provisoriska passet eftersom det är till för just en enda sak; att resa med. | |
|
Passet är giltigt för resa till alla länder. Sen finns det några länder (typ Kina) som är lite negativt inställda :-) Se till så att passet är giltigt under hela resan. Mvh Patrik - som gjort några prov.pass i sitt liv :) ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Hej, Jag var i Hong Kong våren -05 med ett provisoriskt pass och det gick alldeles utmärkt. Även vår dagstripp till Kina gick bra, bortsett från att det tog lite längre tid vid varje passtation. I Hong Kong tog det ett par minuter längre än för dom med vanliga pass och i Kina tog det cirka 20 minuter längre att komma in - dock inga problem. Kan säga att tulltjänstemännen i Kina blev smått förbryllade av ett rosa pass och att det ringdes en del till högre chefer. :) |
|
|
För att åka till Tyskland så räcker det med körkort eller internationellt ID-kort. Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.