AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.726

Gäller provisoriskt pass nere i tyskland/vägverket ?

Som rubriken lyder. Gäller den rosa passet nere i tyskland ?? Den provisoriska ?

Även i arlanda ?

Passet är gilltigt men ändå man vet aldrig de kanske inte godkänner den :)

Gärna snabb respons så jag kan avblåsa allt i tid :)

jag har åkt med det provisoriska passet till tyskland med flyg från landvetter. detta var i dec -00, alltså innan terrorattentaten vid wtc i sep -01. efter 11 sept -01 så skärptes många regler för att göra det svårare för terrorister men jag har svårt o tro att man inte skulle kunna bruka det provisoriska passet eftersom det är till för just en enda sak; att resa med.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Passet är giltigt för resa till alla länder. Sen finns det några länder (typ Kina) som är lite negativt inställda :-)

Se till så att passet är giltigt under hela resan.

Mvh
Patrik - som gjort några prov.pass i sitt liv :)

___
Touringklubben: Länk
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Hej,
Jag var i Hong Kong våren -05 med ett provisoriskt pass och det gick alldeles utmärkt. Även vår dagstripp till Kina gick bra, bortsett från att det tog lite längre tid vid varje passtation. I Hong Kong tog det ett par minuter längre än för dom med vanliga pass och i Kina tog det cirka 20 minuter längre att komma in - dock inga problem. Kan säga att tulltjänstemännen i Kina blev smått förbryllade av ett rosa pass och att det ringdes en del till högre chefer. :)
För att åka till Tyskland så räcker det med körkort eller internationellt ID-kort.
Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.