|
|
|
|---|---|
|
Har kommit över en 525tds touring (e34) som har en kass toppackning. Kommer ut avgaser genom kylarens expansionkärl.. efter att vattnet kommit ut den vägen före avgaserna:) Otroligt lätt skruvad motor, men dock så är jag fast på En punkt. Då jag inte har någon rep handbok för denna motor och ingen av Haynes handböckerna verkar behandla M51'an så vet jag inte hur jag lossar kamdrevet. Har sett att de sitter en mutter på drevet men vill inte dra för hårt då jag inte vet hur den är gängad(höger lr vänster). Vet heller inte hur jag kommer åt kamkedje spännaren utan att ta bort bröstkåpan på bottendelen. Om de finns någon som har några tips ang. dessa frågor så vore jag ytterst tacksam för svar. Vet någon av någon handbok som behandlar denna motor föresten?:) Mvh Marcus | |
| bulten till kamdrevet har vanlig gäng(höger). det finns insexpluggar i kåpan där man kommer åt spännaren. går att låsa med en 4 el 4,5mm borr i hoptryckt läge. nollställ motorn innan du lossar kjedjan.. | |
|
jag undrar bara hur man noll ställer motorn. ska montera ihop toppen på motorn nu igen men hur ska jag ställa in allt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.