|
|
|
|---|---|
|
Vttenpumpen på familjens Chrysler behövde bytas, eftersom den har några år på nacken lämnade jag in den till en "Mekonomverkstad" som jag tror är billigare än den auktoriserade. Döm om min förvåning när de sa att det var billigare att köpa vattenpumpen från Chrysler (Danderyd) än att köpa den från Mekonomen. Jobbet gjordes utmärkt och blev lite billigare p.g.a att pumpen blev billigare. Vad har hänt med Mekonomen ??? (för mycket marknadsföring, Kenny Bräck e.t.c). | |
|
Mekonomen har de ynka 5 åren jag pysslat med bilar alltid varit dyrare än BMW. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Kollade delar imorse, på Micro, mekonomen, meca samt BMW. BMW va billigare på allt. Hajjar inte att de andra fortfarande kan leva på myten om att originaldelar är dyra!? "En BMW utan turbo är som att kissa i motvind, man undviker det så gott man kan" |
|
|
Kolla priset på laddningsregulator till e30(325) på BMW och Mekonomen... Lars |
|
|
har bmw nån online sida där man kan kolla reservdelar? typ en svensk sida? |
|
|
Vilken BMW köper ni era delar som är mycket billigare än Mekonomen, meca mm? Köpte precis nya bromsbelägg fram till min hos BMW och fick pynta 1750kr och såg sedan att exakt samma belägg fanns hos meca, mekonomen mfl som såld dem för 650kr. Då beläggen specialbeställdes av BMW kunde jag inte lämna tillbaka dem och har nu belägg på min bil för 1750:- som kostar 1/3 hos de övriga. Fy faan va förbannad jag é för detta och hur kan de ha mage att ta så hutlöst överpris!!! |
|
| Jag tycker att priserna varierar kraftigt! En del saker är billigare på mekonomen medans andra billigast hos bmw själva. Lite segt då man inte bara kan åka och handla på samma ställe varje gång, utan får höra efter på alla ställen innan man kan beställa grejjerna. | |
| Instämmer, fast det är lönsamma telefonsamtal man gör ibland! | |
|
Termostat till min M5-99 BMW: 915 kr Mekonomen (Mahle): 415kr O-ringspackningar fick jag ta från BMW då Mekonomen inte hade. |
|
| Förtydligande: Alltså packningarna ingick INTE i 915 kr. | |
|
För några år sen köpte jag oljefiltret på Mekonomen för 160kr o dessutom var det fel modell! BMW 100kr o korrekt modell! Vissa saker är billigare hos BMW men inte allt o det gäller att kolla innan man köper! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Är det någon som vet vad en spindelled kostar på bmw? Till en E36 325? Jag betlade 249kr men inte på bmw. Men undrar om bmw sälger dem billigt så det är vanligt fel på just bmw, om det är reducerat pris på det? | |
|
Staget med båda spindlar kosta ca 815kr hos BMW o 555kr hos Mekonomen när jag frågade sist men det var till E34. Skulle tro att det kostar oxå nåt sånt... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Mekonomen ska ha så kallad prisgaranti vad jag har hört. De ska alltid vara billigare än att handla hos märkeshandlaren. Problemet är att de inte kan hålla koll på priset på alla reservdelar och därför kan priset i många fall vara högre än hos märkeshandlaren. Det ska bara vara att säga till i kassan så ska de justera priset. |
|
|
Mekonomen är ju inte kända för att vara billiga direkt.. Men det finns ju många andra handlare och kedjor som har samma prylar till lägre pris än både Mekonomen och BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.