|
|
|
|---|---|
|
Har äntligen köpt mig en Z3, igår körde jag hem den från Örebro. Jag är otroligt grymt nöjd. Inte samma klipp i motorn som i Camaron jag hade tidigare men känslan i Z3:an överträffar Chevan med hästlängder. Har dock ett litet problem med suffletten och plastrutan. Suffletten har nämligen släppt upptill på rutan. Det ser ut som om tyget liksom har glidit ifrån plastlisten, annars verkar allting se helt och fint ut. Är detta någonting man kan fixa själv relativt enkelt eller bör man lämna in den någonstans? BMW, rekondfirma, sadelmakare eller var? Jag bor i Uppsala så om någon vet var jag kan vända mig är det mycket uppskattat. | |
|
Om tyget liksom bara lagt sig ovanför själva kanten som går mellan rutan och tyget, tror jag att du bara kan peta tillbaka den med fingrarna. Tror inte att det är nödvändigtvis fel på din sufflett. Den tygbiten som sitter efter sömmen är infälld tror jag. Men detta är inte på något sätt fakta. Kolla sömmen om den är hel och att allt annat ser ok ut. Om så är fallet, testa annars att bara trycka in tygbiten, under plastlisten. Med fingrarna. |
|
| Ok, ska testa det ikväll | |
|
Hejsan så gjorde jag med men det höll inte,då jag hade samma problem på min bakrutas kortsida, jag tror plastlisten är lite för smal skulle behöva vara lite bredare för att gå ut på väven lite mer, men jag tog en liten mejsel och petade upp spåret i plastlisten som väven ligger i och fyllde med kontaktlim samt petade tillbaka väven medan limmet var "blött"annars så suger det mycket att det är svårt att få i tyget i listens spår var bara uppmärksam på att inte få ut så mycket lim utanför listen då du lägger tillbaka tyget i listen ser inte så snyggt ut på sufflettväven mvh Uffe/bildock |
|
|
Man behöver inte göra nåt spår i listen utan bara peta in lite lim och peta dit tyget som bildock gjorde. Se till att det inte är nåt lim som syns sen för det ser riiiiktigt illa ut då! Byta ruta är ingen ide att göra i ditt fall men behöver du göra det av annan anledning är det inte nåt svårt och kostar typ 1300 eller nåt har jag för mig. /Magnus |
|
| Jag, jag måste nog testa att limma då det inte alls gick bra att peta med bara fingrarna. | |
|
jag tror att listen är för smal för att tyget ska få fäste i spåret som finns i listen då det är en plastlist med spår i och den är ganska styv och om det inte är så varmt ute så ställ bilen med rutan mot solen så listen mjuknar lite av värmen och därefter kan du försikrigt öppna upp spåret som jag skrev med en mejsel och fylla med lim och därefter lägger du tillbaka tyget i spåret och du kan nog behöva hjälpa till med mejseln och peta in tyget i spåret men om det är en längre sträcka får du nog dela upp i flera mindre etapper min "skada" var nog bara en 5 cm lång hoppas det går bra för dig den här gången mvh Uffe/bildock |
|
| Fixat! Använde mig av en lagom trubbig brevöppnare efter att bilen fick stå i garage i ett par timmar så att listen blev lite mjukare. Men det känns inte som om tyget sitter fast särskilt bra, bara någon mm under listen så den kommer säkert att åka upp igen. Om det händer alltför snart får jag kanske testa att limma. | |
|
ja nu vet du hur det fungerar jag gjorde så också men det höll inte jag var tvungen att limma men å andra sidan så satt mitt på båda kortsidor där rutan viker sig så det kanske var därför jag behövde limma jag hade ju en rörelse där varje gång suffletten fälldes upp eller ned mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.