|
|
|
|---|---|
|
Varför ligger denna ca 70-90.000 under marknadspris: Länk Det är inte första gången den är ute (tror jag sett den tre vändor tidigare), vad är skumt med den? | |
| Det är bara ett lågt pris satt för att säljaren vill hamna högst upp på sorteringen när man sorterar på billigast. Det är min teori iaf. Hur som så vill säljaren ha in bud, med största sannolikhet långt över annonserat pris. | |
| Ja nån borde veta något om bilen. Den var ute redan förra året för låga pengar. Ägaren påstod då att den importerats från Tyskland sen till england sen hit om jag inte missminner mig. | |
| det står ju högstbjudande och hans annons lär synas ganska lätt | |
| Bara trams för att hamna högt... Säljaren vill ha in bud och sist jag mailade med honom påstod han att han hade bud på 220. Om det inte var 230..? | |
|
Jag pratade med honom i februari, han påstod att han hade bud på 236 000:-. Känns som om man hade sålt för den pengen. Jonas A |
|
|
100.000 är nog bara ett utsatt pris för att det är högstbjudande som gäller. Det kunde lika gärna stå 10.000. Bilen har enligt vägverket 4 ägare, om jag inte minns fel. Har inte reg.nr. kvar. Men jag kan nästan garantera att det är inom samma familj. Så "en" ägare stämmer nog, som det sägs i annonsen. Den ägs av en som min far gör affärer med lite då och då och jag har sett den några ggr för kanske 5-6 år sedan (när jag var 16-17 år :P ). Kan inte säga något som skicket. Har för mig att den importerades tidigt, innan 2000. Troligen 98 eller 99. Jag var ner på ägarens företag och frågade lite om bilen förra året. Tror det var en släktning till honom som jobbade på BMW i tyskland, som fick köpa en bil per år till ett bra pris. Jag tvivlar inte på den infon, men kan inte garantera den. Att den skulle ha importerats tyskland - england - sverige har jag inte hört något om. Jag skulle bli mycket förvånad om bilen är en "skum". Ägaren är i alla fall ingen "skum" typ. Dock tror jag att han väntar på ett fantasibud som inte kommer komma. jas01; Det är samma budinfo jag fått, efter att lite nyfiket i efterhand frågat hur det går. |
|
| OK, så det handlar bara om lockpriser ... verkar inte fungera så bra, har som sagt också sett den på annons flera gånger tidigare. Om någon bjudit 236k för den (betvivlar det) så skulle det vara närmare 50k över vad liknande roadsters är ute för. Kanske inte en skum bil, men skum prissättning var det iaf ... | |
|
Vill poängtera att jag inte på något sätt går i god för den. Delade bara med mig om den lilla kunskap jag har och mitt intryck av den bilen. Kan höra med farsan när jag pratar med honom, om han vet något mer om den bilen. Får man ett bud på 236t, tar man det. Med det miltalet, OK m-test, historik som är god - ja, om bilen är i toppskick - skulle jag slanta upp 210t som högsta bud. För det tycker jag en sådan bil är värd. |
|
| Tror jag mailade i vintras 230 var budet då, håller med er andra konstig taktik att sälja bil på ??? Men kanske vill han inte skiljas från pärlan : ) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.