AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.064

segande m5-99?

är det någon som vet hur massamätarna resp vanosen påverkar bilen. har lite problem med vår vid 4000 varv börjar den liksom sega vill inte riktigt dra iväg.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Kan vara luftmassemätarna, min segade/tvekade runt 4000 rpm innan jag rengjorde dom med CRC Air Sensor Clean: Länk
Länk
Men använd CRC:s MAF-spray istället.

Låter som luftmassemätare. Du kan göra en koll av detta genom att följa instruktioner som du finner här:
Länk

Har motorn gått med för snål blandning bör du även byta tändstiften.

Lambdasensorerna (de främre) brukar vara dags efter 16.000mil.
Tack för era svar. Blir kanske en annan bil efter rengöring.
Om du läser detta tozzy. Vad gjorde du rent med? Eller lät du bara det torka?
Har läst att andra endast sprayat ORDENTLIGT med den och sedan låtit det lufttorka.
Om din bil går bättre efter rengöringen så måste du sannolikt ändå byta luftmassemätarna då rengöringen endast är "konstgjord andning".

Det finns LMM från VW som passar till en bråkdel av BMW:s priser. Men det kan vi återkomma till.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Jag sprejade ordentligt och putsade MYCKET försiktigt med en tops, typ bara så den snuddade vid tråden, sen sprejade jag ordentligt mycket igen och lät den luft torka. Gjorde detta mitt på sommaren och den fungerade bra ända tills jag ställde av bilen i Oktober. Ställer på bilen nästa fredag så då får jag se om den fortfarande är OK.
Hej igen. Är en glad m5 förare jag tyckte att den gick bra men segade lite. Köpte CRC. Plockade av mina massamätare och sprejade dom rikligt. Men jag måste bara säga SATAN VAD DEN GÅR det blev en annan bil. Var tvungen att testa den tidigt på morgonen 270 km/t då släppte jag den ville bara fortsätta. Jag säger bara TACK för hjälpen.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Tozzy
Funkar LMM fortfarande bra efter rengörningen?Tror att jag skulle behöva rengöra mina med pga att den drar lite oljämt vid kall motor men det kan dom visst göra fast allt är som det ska.Sen så läste jag att om antispinnet bryter förmycket så kan det bero på att lmm inte är bra och min när jag drar på och det spinner så tappar den all motor kraft så att man slår skallen i rutan nästan.Så ska det kanske inte vara.Sen kanske den saknar lite kraft men jag har inte provat mot någon annan så jag vet inte hur dom ska gå riktigt.Den gör 80-160 på fyran jämn fart ca 9.8-10sek och dom ska visst gå lite värre än så.

Min M5a Länk
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Har funkat bra, men i helgen så gick bilen in i safemode eller limpmode lr vad det nu kallas flera gånger så jag fick starta om motorn för att den ska gå på alla cylindrar. Misstänker att det har med LMM att göra, har läst det nånstans.,,,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.