|
|
|
|---|---|
|
Gummi och metall, blänker i vårsolens ljus. Sex cylindrar. /Lars Don't adapt to the road. Be the road. | |
|
va? ______ Blogg: Länk |
|
| en japansk diktform med speciell byggnad som larsss bemästrar :) | |
| Vackert! | |
| Inte hade jag väl trott att jag skulle se en Haiku på Autopoweru. Domo arigato! :))) | |
|
Martin, tack för förklaringen. Bemästrar? Haha! Möjligtvis den speciella stilen sommardäckshaiku som fick sitt genombrott under den andra hälften av 2000-talets första decennium och där jag sedan en tid varit en av de tongivande diktarna.. Mugge: Länk Platypus, tackar. Jag blev så inspirerad av årets första tur med sommardäck igår. Plötsligt hördes motorn igen! Härligt efter flera månaders ändlöst vinande. Här kommer en alternativ version: Vårsolens glans. Fågelspillning på motorhuven. Lackskyddsbehandling. /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
mikaelodoris, tackar! Kan du japanska? /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
Som alla stora poeter får du räkna med bleka efterföljare som fuskar med lexikon när de blir inspirerade :) Gouzen kikan karappo ro-do shiawase Rytande motor tom väg Glädje Larsususususu (vokalspråk då går det inte att bara använda Lars) Kunde tidigare tillräckligt för att fråga mig fram om jag hade en karta att peka i, men idag skulle jag troligen hämtas av polisen om jag gjorde det. 5 Poäng japanologi räcker inte långt när det gått några år. mvh Mikaeluodorisu :) |
|
|
Mikael, kan inte kommentera japanskan (en termins studier räcker inte heller så långt) men den svenska översättningen blev riktigt bra! Blev faktiskt riktigt körsugen. /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.