AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.060

Tips på försäkringsbolag?

Be
5
Bewator
Z3 2,8 -00
Ska i dagarna hämta hem min nya z3, men jag har inte bestämt mig var jag ska försäkra den än. Det är en 2,8 -00. Har tittat runt lite på bolagen och de bästa ja har hittat är länsförsäkringar och sveland. Någon som har något tips?
Kolla med insplanet.se, de jämför och tar fram den försäkring som passar dig bäst!

/Sandra.
Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
Hej
Jag ringde runt och kolla ingen slog länsförsäkringar 5815 inkl.merrisk. jag har en Z4 -04

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Länk
Länk
Länk
Länk

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau
Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
insplanet.se hitta inget billigare heller .bmw originalförsäkringar var 2000 dyrare än länet

Be
5
Bewator
Z3 2,8 -00
jag kommer att få betala 9420:- på länsförsäkringar och 8790:- på sveland. Men jag är nog betydligt yngre än dig Gegga. Tack för tipsen..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Salusansvar Länk kan vara ett hett tips !
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Premierna brukar f.ö bero mer på var man bor än hur gammal man är. Ser att du bor i Skåne så är det Malmö exempelvis så ... ja.... då får du nog betala..
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jag betalar ca:850 i mån för min bil hos Länsförsäkringar. Det var dom absolut billigaste för mig boende i Malmö. Malmö är ingen bra stad att bo i om man vill ha låga försäkrings premier...

Bilen =)
Länk
Be
5
Bewator
Z3 2,8 -00
Har ringt runt till några nu och de billigaste var ett företag vid namn vesta. Tack för länkarna Narvselius.
Aldrig hört talats om dom, någon som har dom?
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Vesta verkar helt ok. De samarbetar med Nordea och de skulle inte hoppa isäng med någon som inte var rumsren. Jag har oxå valt Vesta (idag)

/Touchdown

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
www.vesta.se
Danskt försäkringsbolag(iofs sägs det att danskar är nordens pirater vad det gäller affärer) men de har lägst premie:)
Mvh
Asken
Jag kollade med Insplanet men deras förslag imponerade inte på mig. Observera att Insplanets offerter inte omfattar alla försäkringsbolag utan bara en handfull.

Jag föredrar helförsäkring med ganska hög självrisk och fick bäst premie på "nygamla" försäkringsbolaget DinaFörsäkringar (f.d. sockenbolagen). Det kan vara värt att prova. If hade faktiskt något lägre premie till min BMW men då var kravet att man hade minst 4 st försäkringar där. Och för att komma upp till 4 st försäkringar var vi då tvungna att ta med tantens A6:a dit men då var premien för den 3000:- högre på If så vitsen med det försvann. Nu har vi istället båda bilarna på DinaFörsäkringar.

P.S. Har inte kollat med Vesta. Ska göra det nästa gång årsförfallodagen närmar sig.
Har bra erfarenhet med importerade bilar hos IF och Auro försäkringar

Kolla med dom !
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Jag kollade med Insplanet oxå, men de har, som skrivits, bara med ett fåtal bolag. Vesta var betydligt billigare än förslagen från Insplanet, som f.ö. var dyrare än min nuvarande på IF. Byter till Vesta i maj. Om de blir billigare i verkligheten får jag reda på vid eventuell skada.

Göran

FWD - Nej tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.