|
|
|
|---|---|
|
Har sökt igenom forumet och på nätet men jag tycker kunna mig läsa olika saker ang. prestanda skillnaderna mellan 2.8'an och 3.0'an, vissa säger att det knappt är någon skillnad i prestanda iaf inte så det berättigar prisskillnaden, fast andra säger att det är rätt stor skillnad. Någon som har testat båda och kan berätta sina erfarenheter? Är det värt 20'000 i skillnad om man jämför en -99'a 2.8 och en 3.0'a -01'a om dom är i motsvarande skick och utrustning? | |
| Det tycker jag, du får ju en nyare bil med bättre motor. 3.0 är också oftast bättre utrustad än2.8. Sen får du ju också ta in i bedömningen om du gillar faceliften eller inte.... | |
| 20000 kr för 2 år nyare bil samt större motor låter väl kanon eller?? som sagt gillar du faceliften så är det väl bara att slå till | |
|
Nu har jag inte kört 2.8 :a endast åkt med men tycker det är en märkbar skillnad i accelerationen mellan 2.8 och 3.0. Sen som dem tidigare sa 20' för att få en nyare bil och förhoppningsvis en bil i bättre skick är inga pengar och på köpet får du förmodligen lite mer utrustning. Sen har du faceliftet gillar du den "bakdelen" så finns väl inte mycket att orda om. Dubbelsufletten är bara ett + anser jag. Låt oss höra vad det blir |
|
|
Japp samt för att inte nämna en HT, bara den är värd 10k om den skall avyttras:) Mvh Asken |
|
|
Jag har haft en Z3 2,8 Roadster och har nu en Z3 3,0 Coupé. Det är ju nästan 40 hästar mer i 3,0:an och det märks verkligen. Helt klart en körgladare bil. Det räcker att ge halv gas den drar iväg bra. Jag skulle inte köpt en 2,8 om det finns en 3,0 att välja på. 20.000 är ju ingenting både för nyare bil och rappare motor. Du kommer inte att ångra dig med 3,0:an. Lars... supernöjd med 3,0:an i Coupén. |
|
|
Har inte kört någn Z3 iofs. Men 3 litersmotorn är väldigt trevlig, och 20 kkr låter inte dyrt för att få 3 litersmotorn. /Anders |
|
|
Har haft 3 stycken 2.8'or och är nu inne på min första 3.0'a som jag haft i ett år nu... helt klart värt pengarna... den är lätt värd iaf 40k extra tycker jag. Grym skillnad mellan 2.8 och 3.0 i styrka och acceleration. /Magnus |
|
|
Hej hej, nu är jag iaf lycklig ägare av en 3.0'a :) ! Går fint, måste nu bara lära mig åka med ställ... |
|
|
Håll inne DSCknappen 10 sekunder, sen kan du få hur mkt ställ som helst.... |
|
|
Ge oss bilder på pärlan.....grattis! \\\Linus |
|
|
Låter som ett bra val! /Anders |
|
|
Ja bilder vill vi se :) Grattis! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.