|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo tack! Jag kunde iofs gått ut med 159´, men folk tokprutar oavsett vad man begär... MVH Christofer |
|
|
Jag tycker din annons var riktigt bra och då framförallt bilderna. Gav ett oerhört välvårdat intryck. Vad jag skulle kunna tänka mig är att du försöker sälja 19 tummarna för låt säga dryga 10.000 (borde inte vara omöjligt med bra däck eller?) och sedan sätter på 17 tummarna. Sänk sedan priset till 159. Jag kanske har fel men ofta så vill folk inte betala så mycket för fina fälgar. Jag utgår ju från min egen syn på bilen och då jag inte är någon större fan av Rial Le Mans skulle jag naturligtvis inte betala 10.000 extra för dessa. Lycka till med försäljningen! |
|
|
Tack för komplimangerna! Skulle inte betala 10000:- för begagnade hjul, om det inte vore värstingfälgar vill säga. Betalade själv 7000:- för hjulen i höstas... Skulle tippa på att en ny uppsättning kostar under 15000:-... MVH Christofer |
|
|
Mer feedback..? MVH Christofer |
|
|
Jag tycker att den är för dyr, även om bilen ser väldigt fin och välvårdad ut. Men 169 tusen för en 6 år gammal E39 med 9 ägare är för dyrt. Att bilen har haft 9 ägare totalt, hade fått mitt intresse att svalna betydlig i alla fall. Sänk priset med en 10-15 tusen, eller sälj bilen med 1 eller 2 upsättningar fälgar/däck. Mvh Carlito. |
|
|
Anledningen till att det är 9 ägare är att bilen har varit skriven på flera bilfirmor fram och tillbaka. Vad jag kommit fram till så är jag är den 4:e faktiska ägaren. Jag har satt ett högt pris dels för att bilen är otroligt fin och dels för att jag har kalkylerat med en "rejäl" prutmån. Min erfarenhet är att folk prutar rätt ordentligt oavsett vad man begär. Men visst, får jag ingen spekulant inom några veckor så sänker jag till 159´ och har en betydligt mindre prutmån... Tror ni det skulle vara bättre att begära mindre och pruta mindre..? MVH Christofer |
|
|
Det gäller att hitta en prisnivå som fångar intresset hos sugna köpare. I nuläget ligger du enligt min bedömning i kategorin "inte speciellt intresserad att sälja, försöker och ser om det går" alternativt "bedömt ett rimligt försäljningspris på en för hög nivå". Själv ser jag på 10 sekunder på en annons om säljaren verkligen är intresserad av en försäljning eller inte....hursomhelst lycka till med din försäljning! |
|
|
Jag kan säga att jag inte tillhör kategorin "Jag sätter ut bilen till överpris och kollar, betalar någon tillräkligt bra så säljer jag". Behöver som tidigare nämts tyvärr sälja bilen... Men jag tillhör inte heller kategorin "Jag slänger ut bilen billigt och säljer den på en vecka" Jag har ingen brådska och väntar hellre på "rätt köpare" och slipper en massa snack... MVH Christofer |
|
|
För mig finns det bara tre kategorier, dessa är: - testar och ser om det går att få ut rejält - omedveten om vad som är rimligt att få ut, sätter ut för högt pris. Risken med detta är uppenbar, att man får toksänka priset, eller att man hamnar i en spiral nedåt när man ändå aldrig ligger rätt i pris - intresserad av att sälja bilen vilket prissättningen signalerar. Ens misstänker jag att kategori 1 eller 2 är aktuell struntar jag i kontakt. Struntar även i de som heter "Passat", "Säljare" el dyl. Det har dock ingen relevans för denna diskussionen...:) |
|
|
Vad skulle du begära? MVH Christofer |
|
|
Jag är nog som simon_en. Vid bilköp ringer jag inte på annonser som jag anser vara för högt prissatta eftersom jag inte vill såra en förhoppningsfull säljare (är lite corny) och inte heller är intresserad av att ta en hård diskussion om priset. Det finns alltid andra bilar. Samma gäller inte för bilhandlare. Förhandlingar är en av deras arbetsuppgifter. :) Jag resonerade som du när jag sålde min förra 02:ans 525iAT och annonserade ut den något högt (175') iom att jag från början inte var så angelägen om att sälja den, men efter knappt fyra månader ändrades läget och jag sänkte priset och sålde den för knappt 150'. Det var simon_en som prickade in marknadspriset, även om Programmer förtjänar ett hedersomnämnande. Hela storyn finns här: Länk Mvh Mikael |
|
|
Jag skulle nog begära 149KSEK för att komma under den psykologiska 150KSEKspärren. En variant är att ha ett så lågt pris att man får budgivning. |
|
|
149´ med prutmån är inte aktuellt... Min absoluta smärtgräns går vid 150´, vill man komma undan några tusenlappar billigare så kan man köpa någon annat halvsunkigt ex. MVH Christofer |
|
|
Är det inte bättre att begära rätt pris direkt? vill folk pruta är det bara att säga nej. Ett högt annonspris avskräcker nog ganska många, sätter du ett lägre (läs rätt) annonspris fångar det fler presumtiva köpare och det kan i sin tur leda till fler seriösa intressenter och sätter därmed dig i en bättre förhandlingssituation gällande priset - istället för att du hittar en köpare som "tokprutar". // Erik |
|
|
Nu har bilen legat ute över en vecka på annons. Hur ser intresset ut? Stort eller litet intresse? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Intresset har varit dåligt, har fått ett par ointressanta bytsförslag. Avvaktar ett tag och sänker priset om det behövs... Jag bor ju lite "avsides" också, tidigare erfarenheter säger att folk i allmänhet inte har lust att åka längre än 5-6 mil för att kolla på en bil... MVH Christofer |
|
|
Det finns inga exakta svar på var ett korrekt pris. Eftersom du inte har bråttom kan du unna dig lyxen att stå på dig med ett högt pris. Risken är att bilen sjunker under tiden dock förståss. |
|
|
Gissningsvis är det framförallt miltalet som skrämmer folk lite. Miltalet i viss kombination med priset även om bilen ser väldigt fin och välskött ut! Tror att flertalet av bilspekulanter som inte är så duktiga mekaniskt själv i stort sett undviker bilar som gått över 15 000 mil, speciellt i dessa prisklasser. Men om du är uthållig kan det ju komma någon mer "kunnig" person som inte bryr sig lika mycket om miltalet utan själv kan avgöra tex motorns kondition. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.