|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hewi : kan det inte bli för lågt? bilen är sänkt. Vet ej med hur många m.m. dock då jag inte har gjort det själv det var så. Skulle vilja ha så att den är liite högre bak ( ser så schysst ut anser jag) beemoholist |
|
|
Länk kör jag med, mycket nöjd! ///M POWER - När du älskar att köra! mvh B-O |
|
|
fulda exelero är ju ett toppenmärke. prisklassen under michelin och conti och bridgestone. ett tyskt märke. dom har byggt en maybach som dom har lagt det på så det ska ju klara hög fart.. hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Bibi: Kumho är ett bra val på däck som ligger i den "övre" mellanklassen Toyo Proxes har fått goda vitsord av de som testat, Annars är "nya" BFGoodrich bra val, de ägs numer av Michelin och har deras stomme men egna mönster och gummiblandningar Om du kör en del och använder bilen så hoppa över de billigaste, såsom Sunny Nankang Goodride och allt vad de kinesiska märkena kan heta Falken är ju inget direkt högprestandadäck.. och dessutom högt rullmotstånd.. |
|
|
Däck online är ju billigare men måste ju få dom på fälgarna, har inga maskiner till det. Tänker inte köpa de billigaste, absolut inte. Vill ha några i lägst mellanklassen. Får försöka bestämma mig så jag kan beställa däck o tid på tisdag. Tack för alla tips! Women loves BMW |
|
|
Nokian NRY funkar prima! |
|
| Jag är mycket nöjd med dom Fulda Carat Exelero som jag köpte förra året. 225/45-17 köpte jag och det gick på drygt 4500 kr monterat och klart. | |
| bibi= När du köper via däckonline kan du välja att få däcken skickade direkt till närmaste däckverkstad och så lägger de på däcken åt dig till specialpris (runt 200kr/Hjul) | |
| Tommyv6=Du skall inte höja bilen genom att sätta på högre profil på däcken för du får då fel rullomkrets , testa att höja baken lite genom att sätta in gummikuddar i fjädrarna bak istället(finns hos mekonomen,micro mfl) | |
|
Har beställt Kumho ku31 255*35*18 bak nu. Få se om det är nått att ha. |
|
| Det bidde Michelin o conti att välja emellan. Avklarat äntligen. | |
|
Jag har köpt Nokian NRHi til min 523iA touring, de verkar bra! Jag hade dunlop förut men var ite riktigt nöjd med dem. Har kört dubbade AGI på vintern och är förvånad över att de funkat så bra, trodde inte det om ett så billigt däck! Har haft dem 2 vintrar med lite snö, men det är liv i dem för en vinter till! (kör mellan 2000-3000 mil om året) |
|
|
Äntligen bestämt mig! Det bidde Michelin, men då märktes att en av fälgarna var helkass *suck* o det gick ju såklart inte att hitta en likadan. Hade 15'' men tänkte att likabra att höja lite och har nu beställt 17'' fälgar och conti sport contakt Y. Women loves BMW |
|
|
Hewi: ok, ska kolla det.. beemoholist |
|
|
Bytte nu till färska Continental Sportcontact 2 från slitna Michelin Pilot Primacy. Mycket nöjd med Conti då bummern spårade nåt så förbenat i höstas på de i.o.f.s. slitna Michelinarna. |
|
| Jag fastnade på NOKIA Z, original fälg och 225/55/16 på alla 4. Innan, hade jag 235/45/17 fram och 255/40/17 bak med Yokohama däck. Det var mycket snyggare fälg, men alldeles för spårkänslig. Därför bestämde jag mig för standard dimension. | |
|
Jag kör Bridgestone Potenza re050, köpt på dackonline... Måste säga att det är det bästa däcket jag nånsing haft. Otroligt bra grepp både på torr och blöt asfalt, dessutom mycket tyst och inte så farligt dyrt. Kostar ca 1300 st på dackonline i 235 bredd och 17 tum. Många nya bmw har detta som orginal på de större tillbehörshjulen. Klart att rekomendera! Jakob |
|
|
Johnny Bravo: Är det RE050A eller utan A eller A med Pole Position? :) Köpte Barum Bravuris efter att ha sneglat på RE050A och Goodyear F1. Sökte och läste till ögonen blödde bland forum och tidningsartiklar på nätet. Summa summarum verkar vara: Väldigt blandat kritik för F1 i forum även om amerikanska tidningar hyllar dem. RE050A är mycket bättre och värt priset jämfört med RE050 (utan A) och RE050A Pole Position hyllas klart av majoriteten. Barum Bravuris får mycket gott betyg och dessutom stiger betygen när man räknar med priset. Intressant är att den finska tidningen Tuulilaasi (seriös tidning!) säger att uppföljaren Bravuris 2 är riktigt imponerande (finns att köpa på dackonline men inte i de storlekar jag behöver). Ekonomiskt rationell och inte så tung på gasfoten som jag är så skall bli spännande att se om Bravuris är verkligen något att ha för nu är beställda :) Är jag inte nöjd blir det RE050A. |
|
Gemini__ |
Kör med Bridgestone Potenza RE050A. Är nöjd med dem, rekommenderas. Mvh: Thomas |
|
alltså jag måste bara.. nästan alla "förståsigpåare" skulle kunna köpa regumerat. "gillar att köra" bla bla bla.. exakt hur ofta kör ni precis på gränsen till vad däcken klarar??och därför behöver ett däck som tydligt signalerar att nu börjar det gå för fort etc etc..?? vilka ligger och pressar familjebilen så??och var? hur många tror sig känna gränsen mellen ett däck för 1000 elr 2000:-? det ni behöver är.. ett däck som inte slits så fort, har lågt rullmotstånd och för lite ljud..samt helst utan ha oljor,samt ett "häftigt" mönster så det ser dyrt ut.. kom igen nu jag vill ha en häftig reaktion från riktiga drivers som minnsan känner enorm skillnad och skulle aldrig.. bla bla bla.. MVH. who´s the man? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.