|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Dags för sommardäcksköp. Vilka däck har ni? Tänkte mig inte de allra dyraste men gillar att köra. Women loves BMW | |
| Michelin och Continental har bra allround-däck - man behöver inte välja de dyraste årestandamodellerna. | |
|
Personligen skulle jag satsa på Michelin Pilot sport 2. Inte billigast men inte dyrast heller. Har bara hört gott om dem och de blir mitt val nästa sommar om det inte har kommit ngt nytt som lockar:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
Transocean |
General har bra däck till bra priser, t ex XP 2000 Euro H-W, har själv sådana på familjens andrabil, tysta med bra grepp och komfort. General ägs av Continental och har produktion i Rumänien. Juha |
Transocean |
online.com/generator/www/com/en/generaltire/automobile/themes/car_tyres_europ_cars/summer/xp_2000_euro_h_w/ctwl_xp2000eurohw_en.html Juha |
Transocean |
Ässch..Länk. Juha |
| Jag skulle alldrig själv satsa på ett lågprisdäck som general till en Bmw , General är bland de absolut billigaste du kan köpa i Usa och kan ses som deras motsvarighet till t.ex AGI i sverige.Vad du än bestämmer dig för så kolla in Länk då det inte finns många handlare som kan matcha deras priser på däck.Själv kör jag på Pirelli Nero som jag är mkt nöjd med men dom är dyra. | |
rsarits |
Jag har kört på Kenda komet, det är ett väldigt billigt högfartsklassat däck. Jag är helnöjd! Bra grepp, både vått och torrt Mycket bra slitstyrka, >7599mil innan byte Bättre testresultat än GoodYear Eagle F1 och bevisligen bättre även i praktiken, jag har jämfört med en kompis som la på just F1, fast ett 3000 mil senare än jag, hans däck var slut innan mina och greppmässigt var de sämre. 225/60-15 W kostar bara 560:-/st |
|
Uniroyal RainSport skall vara bra tysta högfartsdäck. Till dimension 245/45/17 på min bil kostar de 2000 pålagda och klara per styck. alternativ är Bridgestone Potenza som jag tycker är rimliga i pris med bra komfort(sitter på just nu) |
|
|
Många bud blev det :) o ännu svårare att välja. Däckfirman sa nåt om barum för 1100kr men vete 17, får nog bli något dyrare. Michelin o Conti är ju gamla o kända. Women loves BMW |
|
|
köpte två st "sunny" till min e34 i fram 225/45-17 = 1200:- slå det ngn har för övrigt falken fk452 i bak 255. kändes viktigt att nämna att jag har svindyra märkesdäck ibak, för alla er som tycker att det dyraste är helt klart tuffast...;) kom igen stöddig kommentar någon?? |
|
| guwib: Förstår inte vad du menar då Falken också är ett lågprisdäck(ca 1200/st för 255-17)men 600kr/st är nog svår slaget , låt bli att testa bilen högfarts egenskaper med dom däcken på! | |
|
Jag har köpt 4 styck Kumho Ecsta Supra 235/45/17 för 3700 pålagt och klart. Känns helt rätt just nu. Jag vet av erfarenhet att jag inte kommer att testa höghastigheten på dessa däcken. |
|
|
Kolla in Toyo Proxes, ska tydligen vara bra däck i "mellanprissegmentet". Eller Fulda Carat Exelero. Kör på dom själv eftersom dom satte på när jag köpte begagnade fälgar. Dom är nästan nya, och än så länge är jag kanonnöjd. Bridgestone Potenza 050 är dock grymma... MVH Jocke. |
|
|
Kumho KU31 ECSTA SPT 235/45/17 runt om = mycket nöjd |
|
|
Appropå ämnet, kan jag fråga vad jag bör ha om man vill köra lite snabbt ibland dock ej ligga och pressa i 240 konstant. Är Eagle f1 så pass bra som många säger? men dom säger också att dessa tar slut snabbt... Tänkte köpa 234 45 17 fram och 255 eller 265 40 17 bak. Det stämmer väl att man ska ha en högre profil bak!? eller? Mvh beemoholist |
|
|
samma här kumho KU31, nöjd än så länge, framför allt tycker jag vägljudet är lågt. _____________________________ Ja kan de här me data... |
|
|
Tommyv6: Nej du skall ha lika höjd på bakdäck som på framdäcken +/- ngn procent , 235/45-17 och 265/35-17 funkar bra ihop men helst skulle bakdäcken vara 265/40-17. Good Years F1 däck finns i en helt ny modell också till i år som heter F1 Asymmetric. Jag hade "gamla F1 innan och var nöjd men de lät högre än de jag har på nu , tyckte inte att de tog slut speciellt fort , vill man ha mkt grepp så måste nog däcken vara hyfsat mjuka. |
|
|
Har haft Kumho ecsta tills nu. Tack för alla era tips o tankar! Women loves BMW |
|
|
Alltså jag behöver fyra nya däck som är 265/35 18tums kollar runt! finns det någon rekomendation? |
|
| Nankang NS II är det nån som har erfarenhet av dom? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.