AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
795

AC + AUC 525 E34

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Ska snart fixa min AC i BMW:n. Jag har även AUC i bilen och det jag funderar på är om det är något el knas med ac och auc. Även om systemet inte har någon gas så borde väl AUC fungera? Om man trycker på kanpparna för ac och för AUC så lyser dom inte.

Ibland när man startar bilen så lyser knapparna för AC o AUC i några sekunder för att sedan slockna. ÄR detta normal för ett system utan gas? Vill gärna vara säker på att det elektriska fungerar innan jag byter kondensor mm.

Har hafft ur styrbox för AUC då denna kan bli fuktskadad om dränering för taklucka inte är ok, men den ser riktigt fin ut och har inte tecken på att ha varit i kontakt med vatten. Var sitter styrboxar för AC? Någon som varit med om något liknande problem? Kondensorfläkten har även kärvat ihop så förmodligen är motståndet till den trasigt, kan detta vara orsak?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ja det är normalt att AC / AUC lyser i någon sekund, det betyder att du har för lågt tryck i systemet. Tror inte att AC/AUC lyser alls om du har ett helt trycklöst system. Så troligen är ditt läckage litet.

______
Blogg:
Länk
AUC känner av omgivningsluften via sensor framme vid sidan av kylaren. Den kopplar om spjällen för återcirkulation av luften i kupén vid behov, jag kan inte se att denna funktion skulle vara beroende av själva AC-systemet osv. Det handlar ju inte om att kyla luften, bara att stänga ute dålig ytterluft vid behov eller hur?

FP
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Har igentligen ingen aning om hur AUC fungerar med trasig ac, men när jag tänker efter lite så fungerade nog inte AUC som den skulle förens jag fick igång AC:n på min M5 touring som jag hade.

Låter bra om det är så att detta är normalt så man kan koncentrera sig på att få kondesor och torfilter bytt samt konvertering av systemet så allt blir frid o fröjd.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Folke: Jo, AUC är beroende av AC'n. BMW's tekniker anser att luften blir så dålig om man stänger av ytterluften så att AC'n startas automatiskt. Allt för passagerarnas välmående........
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vi kan inte köra igång AUC utan att AC också hoppas igång... men det r iofs en E39

______
Blogg:
Länk
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
ok, detta låter ju lysande. Förhoppningsvis inte så mycket arbete som jag trodde då.
mu
39
mumin
520i touring -92
320 -78
320i-82
liknande fel på min.
man kan ju bara tacka för alla bra svar här.det är ju bara att läsa här på forumet så löser sig det mesta. kanon alla bmw ägare :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.