|
|
|
|---|---|
|
Hej! Om priset ej spelar någon roll så vad skall man då välja för däck till en E39 M5? Bridgestone Potenza re050a? Pirelli pZero nero? Michelin SP2? eller andra förslag? Tystnad och stabilitet prioriteras. /Andy | |
|
Jag hade valt Michelin. Dom andra är dock inga dåliga däck. Har haft RE050A i 235/45-17 och var mycket nöjd. ___ //Ulf |
|
| michelin sp2 säger bara kanondäck,funfar kanon i vått o tort... | |
| Jag kör med Dunlop SP SPORT 9000 på min M5:a, det funkar kanon! | |
| Jag köpte Dunlop SPORT MAXX zr/yr till min för året , är snuskigt bra grepp i dom både på vått och torrt. | |
|
Michelin PS2 rekommenderas av lång god erfarenhet. Både kört bana( gelleråsen-540iAt kompressor), många landsvägsmil samt det viktigaste, de är tysta ända ner tills de knappt har något mönster kvar! Det sistnämna är det som skiljer Michelin från de flesta andra tillverkare, dock min subjektiva bedömning. Billigast PS2 finner du på www.dackonline.se antar jag. Lycka till! Asken |
|
| finns en till bra sida www.teletyre.se ang ps2... | |
|
Bumpar en asgammal tråd. E det ovan som gäller fortfarande om man ska byta bakdäck på sin M5:a?? 275x35x18 Kör med Toyo Proxes nu och tycker de funkar bra, lite högljudda kanske men det är svårt att jämföra med andra däck om man inte haft de på samma bil Dan Helsingborg Kör BMW M5 igen och Audi A4 |
|
| Yes...kör själv med Michelin PS2..... | |
|
Har bara mkt goda erfarenheter av Bridgestone Potenza re050a men har ej kört med Michelin så jag vet ej vilket som är bäst... mvh Conan |
|
|
Funderar på om jag skall köpa Toyon en ggr till då jag sliter däck snabbare än de flesta :-) känns nästan lite slöseri att slänga ut 1200kr till per däck när jag ändå kör mindre än 500 mil per bakdäck. Blir rätt mycket långa och härliga bredkas :-) Dan Helsingborg Kör BMW M5 igen och Audi A4 |
|
|
Köp Toyo Proxes CT01, de är speciellt för lite tyngre prestandabilar. De håller längre än de vanliga T1R och T2R och har lika bra fäste. Köpte dessa till min M5a, är supernöjd! Körde tidigare på Michelin SP2, går inte att jämföra med Toyo. SP2orna är hårda som hockeypuckar, greppar mycket sämre. MVH Martin |
|
|
Men vad är det för bredd på fram resp bakfälg på dessa org.M5-fälgar? |
|
| fram 8,5" bak 9,5" | |
|
kan ju även säga att jag kör på pirelli pzero 285/30-18 på original fälgarna,lite för brett men däremot i princip omöjligt och skrapa fälgkanten =) Dock känns dom stenhårda jämfört med ps2 275/35 som satt innan men verkar vara bättre fäste i pzero. |
|
|
Det satt ju Bridgestone RE050A original på -03:an iaf! Kör på det, riktigt bra däck! Sebbe |
|
|
kotte: original fram är 8" ___ //Ulf |
|
| Jag kör på Bridgestone RE050A tycker att det funkar bra. | |
| jo,såg just det,har för mig att det var 8.5" men har ju hänt att man har haft fel förr =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.