AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
665

Vad borde man ge för en 330ci me denna utr /Tyskland ?

Har en BMW 330ci på gång nere i tyskland.. Vad är den värd ?

Utrlista

330 ci 2001
7000 mil en ägare
Silvermetallic
Trä-inlägg
Sportstolar i helläder svart
Elstolar
Sportratt med multifunktion
Navi/tv 4:3 screen
Harmankordon
Taklucka glas
S o v däck i bra skick.
Xenon
pdc
regnsensor
dimljus
Kasset/radio
Den har ingen cd växlare. Går det att koppla in en sån utan större problem ? Menar då om det är fördraget till babagetutrymmet ?

Vad borde man ge för en sån i Tyskland ? Ca pris är jag ute efter ?

Vad ger man för en sån i Sverige med likvärdig utr ?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Prisnivån i Sverige och Tyskland är det ingen större skillnad på däremot är utbudet mycket större i Tyskland.

Står den hos en BMW-handlare? I så fall kostar dom i regel lite mer men det går ibland att få EuroPlus-garanti som kan vara värd en bra slant.

___
//Ulf
jupp jag vet men det är lite bättre priser i tyskland.. Man får lite mer utr för pengarana.. ingen direkt förtjänst att köpa bil i tyskland men frågan är vad är rimligt ?

Neej det är privat och jag köper direkt av första ägaren..

Ingen som vet om cd-växlaren ? om det är bara att koppla in ?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
oj, på de milen är den säkert rätt dyr. skulle tippa på mellan 15-17000 euro. De står fortfarande högt i Sverige, så du får nog igen pengarna även om det blir knappt.

Dubbelkolla bara miltalet, för drygt 1000 mil/år låter ovanligt lite på en bil med den utrustningen. Du kommer garanterat att få problem att sälja den om du inte kan bevisa mätarställningen bortom allt tvivel.

Få tyskar betalade 30 lappar extra för navit om de inte hade räknat med att använda det....

mvh Johan
Håller med Johan, 7000mil på en 01:a är verkligen lite. 330 är dessutom en duktig milslukare så kolla upp att historiken stämmer .

Kollar man på annonser i Tyskland verkar populära BMWs med "rätt utrustning" som rullat under 10kmil ofta vara dyrare där än i Sverige. Inte så konstigt eftersom långt ifrån alla tyskar köper nytt och att dessa vagnar därför stannar på hemmaplan.

När det gäller cd-växlaren så sök på forumet, vet att detta diskuterats i tidigare trådar.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Ang CD-vxl så be ägaren ta kort på utrymment där navin sitter. Om det är fördraget skall det sitta en hållare samt några lösa sladdar där man sätter ner CD-växlaren.
Kan vara tveksamt om det finns fördraget på en -01. Som exempel kan jag nämna min förra 525iM -01, där var det inte fördraget för CD växlare men på min nuvarande 525iM Touring -03 så var det fördraget för CD växlare.

/Rickard
Själv saknar jag inte CD-växlaren som jag haft i tidigare bilar. Det innebar att det i mitt fall alltid var samma skivor som låg i eftersom jag glömde skifta när bilen lämnades efter färd. Enklare att byta i kupén.
miltalet verkar stämma då det endast är han som ägare då han har tre bilar :). Första gången han ska sälja den bil tydligen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.