|
|
|
|---|---|
|
Hej! Den automagiska funktionen att rutan går ner 12 mm när dörren öppnas och upp när den stängs har slutat fungera. Det är knappen i gaveln som sköter det hela som gett upp... Ibland kan den börja rycka upp och ner när man kör, något irriterande... Nån som stött på detta? Nånting som man kan fixa själv? Har nyss varit en sväng till skåne och det var då detta uppstod. Man har väl ett halvt potatisland i dörren... ;) /Magnus | |
| Bara byta "knappen" kostade inte mycket, ca 200:- vill jag minnas. | |
| Läs under mekartips. | |
|
Dum fråga kanske men varför ska rutan göra så? Finns det någon praktisk baktanke med detta? - Fear is the first thing to slow you down - |
|
|
För att jämna ut trycket i coupen, så att dörren sluter helt tätt. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Och det märks att det fyller sin uppgift, jämför med tex Subaru Impreza som har karmlösa fönster. Det låter ju som rutan e halvöppen på en sån. På demo exet jag testade var det dessutom en skarv i framkant där man såg halva listen....hmm?? |
|
|
Ålrajt! misstänkte att det var något i den stilen men var inte säker. - Fear is the first thing to slow you down - |
|
323E21terror |
Min kompis har en 325cupe från 94 och han hade också problem med höj och sänkfunktionen av rutan, dock var det något knas med själva motorn och det gick lös på 3000-4000kr tyvärr. farten är min drog |
|
dessutom gör det så att det ska gå lättare att öppna och stänga dörren :) Mvh Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.