AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
980

Z3M Östergötland?

ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Någon som kollat den svarta Z3M på blocket Länk
som vanligt långt att äka för att kolla så är det ngn som varit där kom gärna med lite feedback

Tackar
Jag har sett den rulla här i linköping, och av det jag såg verkade den vara fin i lacken -lite svårt att göra mer omfattande beskrivning... =)

Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Tvesovla! gör nu en insats för en forumkamrat och åk och kolla bilen åt carpenter! ;)

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag tycker den ser väldigt lik ut en svart Z3M jag såg i Linköping förra sommaren. Är det den Z3:an så är det stoor glipa mellan huv och sidoskärm på passagerarsidan medan det inte glipar alls mellan huv och sidoskärm på förarsidan. Den bilen hade dessutom stooor glipa mellan höger bakskärm och bakspoiler. Slutsats: Just den bilen hade varit smälld både fram och bak och sedan reparerats dåligt. Om det är just den där bilen det vet jag inte.
Med tanke på att det är en -97 och att den gått 3.500 mil skulle jag tänka efter två ggr och inspektera historiken både en och två ggr

Jag har även sett en fin svart Z3M i Linköping så det kan ju lika gärna vara den. Det är så otroligt svårt att se karosseriinpassning från bilder på svarta bilar...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Att den är fin i lacken det betyder för övrigt inte ett smack.
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Hmm för det priset kan det ju bli svårsålt om den är dubbelkrockad kanske för sätta mig i bilen och åka till östergötland, men ett M-test bör väl kunna avslöja krockar osv.
Fråga!! om man skall sälja en M bil och allt är frid och du skall försöka få ut 200 papp varför inte göra ett M test och skriva det i annonsen, jag tror att det borde lugna ner en hel del köpare.
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Carpenter;

Håller med dig! Det är det smartaste man kan göra om man vill sälja sin fina bil. Om ett m-test inte redan är gjort, går en seriös säljare med på att genomföra ett sådant. Det är min uppfattning! Se till att bilen är nytvättad bara, annars gör inte motormännen en bedömning av lacken. Inte på ett standard m-test för 1999kr. Det gjorde de inte på min m-bil, men firman jag anlitar för lackeringsjobb, rekond etc, gick igenom och berömde den! Så det är ett tips.

Ett m-test för en z3m tar ca 3 h. Kan också vara bra att veta.

ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
OK så alla som vill sälja sina M denna sommar gör M test ni kommer att få igen pengarna och förmodligen sälja bilen snabbare.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
carpenter: Jag hade gärna tittat på den åt dig om jag bott kvar i Linköping men jag flyttade ner till Lund i helgen.
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Fan vilken otur men om du ser någon pärla i lund så får du gärna hojta till.
Det verkar vara i dom trakterna alla finns.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Vad jag sett på stan i Malmö och Lund så verkar det cirkulera fler Z4 än Z3 faktiskt konstigt nog men jag ska hålla ögonen öppna :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.