|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om låsbara hjulmuttrar till någon nytta? Är det någon här som har fått sina fälgar stulna trots låsbara hjulmuttrar? | |
|
Om de vill ta dina fälgar så gör dem de oavsett om du sitter i bilen eller inte :( Jag har inga låsbultar längre. Bara en till låsbult att hålla reda på. Vill inte stå ute i obygden med punka och borttappad eller trasig låsbult... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
tjuvar har alla knep för detta,det hjälper inte mycket... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
|
Det kanske tar lite längre tid att skruva av din hjul bara... det kan ju vara en fördel?? |
|
|
2st olika lås på varje fälg så går dom oftast till nästa bil istället. Vill dom verklligen ha fälgarna så är det kört även om du har 5 lås på varje fälg. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Det bromsar åtminstonde upp dem en del. Och klåfingriga snorungar har oftast inte rätt verktyg för att lossa låsbultarna så där hjälper de. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Eller så tar de hela bilen och skruvar av fälgarna i någon avskild skogsdunge istället... "Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil" |
|
|
det finns olika bra låsbultar... hade en v***o tidigare och deras originalbultar var av "bra" variant, dvs. deras yttre del snurrade om man inte bultnyckeln.... jag vet att t.ex. mekonomens är av den dåliga typen som har fast yttre... då är det bara att ta en passande hylsa och hammra på hylsan så kan man skruva ut den som vanligt... så se till att huvudet på bulten kan snurra så borde det vara GANSKA safe, som tidigare sagt vill de ha just dina fälgar så hittar de nog et sätt ändå! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.