|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på en E61 diesel, 525D eller 530D, hoppas hitta en fin 05 som har gått kanske 3 000 - 8 000 mil. Men finns det någon självklar anledning att betala begärda "överpriser" för en svensksåld? Jag menar framförallt om det finns någon rent teknisk anledning? Vad skiljer i grund-specifikationen på en svensksåld mot en tysk? Hur får jag mera exakt reda på vilka detaljer som skiljer? Tex "kalt-land" spec. Förr fick man ju höra t ex att om man köpte en tysk-specad dieselbil så fick man frysa hela vintern..(?). Är det någon som har något svar på detta? Eller gärna några erfarenheter, tips eller råd i övrigt, så skulle jag vara mycket tacksam! | |
|
Det jag kan uttala mig om är tyskspecad E39 diesel. Värme i stolarna och Webastvärmare med timer och fjärrkontroll. Alla diesel har f.ö. extravärme i form av dieselvärmare, som hjälper till de första minuterna vid kyla. OBS att detta gäller för E39, men man har väl knappast dragit ner på utrustningen till E61. Det finns flera, mer kunniga medlemmar här, som säkert ger mer information. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.