|
|
|
|---|---|
|
Hej, min 318 touring vill inte starta utan klickar bara. Det började för någon månad sen och har kommit och gått. Det kommer en gnista från kabeln till +poolen samtidigt som det klickar. Enligt tidigare ägaren hade han samma problem men då räckte det med att slipa bort oxid från batteripoolerna. Är startmotorn/solenoiden kass eller är det troligtvis bara kabeln som behöver bytas? MVH Johan | |
|
startmotorn/solennoiden garanterat.prova knacka på start motorn lite lätt med hammarn o sedan vrid på startnyckeln,så kan solenoiderna rammlat ner o det hoppar igång.men som jag sa startm... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
|
tack! blir till att jaga rätt på en ny startmotor. sitter solenoiden inbyggd på dessa? svårt att byta? MVH Johan |
|
|
kan vara lite bökigt jaa.är man liye händig,o o har en vettig hylsnyckelsats till handa som klarar man det.kolla först innan du plockar isär startmotorn,så plus o minus kontakerna är rena som sitter på startm.så det inte är det felet bara.glöm ej o ta bort minus polen på batterit innan arbete med startm... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
| jodå, det ska man nog klara av. tänkte kolla lite så att alla kablar är schysta innan jag river bort den. men varför kommer det gnistror uppe vid +poolen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.