|
|
|
|---|---|
| Jag ska köpa en E60/E61, 525D eller 530D, 05-06, hur får jag reda på exakt vilken standardutrustning som skiljer en tysksåld mot en svensksåld? | |
|
inportare brukar vara mer utrustade med lull lull en svensksålda... "riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn" |
|
| på www.schwacke.de finns utrustningspaketen med kostnader i tyskland under de senaste åren. I Sverige är det lite värre | |
|
Stolsvärme är inte standard i Tyskland. Dock har många bilarna det. E60/61 har inte en extra tillsatsvärmare som E39. Man har istället ett elektriskt element, som hjälper få upp tempen snabbt. Detta fungerar mycket bra. Om detta är kraftigare i Sverige än Tyskland vet jag ej. Jag har hört från andra E60 ägare att man vissa dieslar inte har ett lika stort batteri som vi har i vår. Vi har 110 Ah, och andra har rapporterat om 90 Ah. Vi kom aldrig fram till något vettigt i diskussionen om vad detta berodde på, men antagligen beror det på om bilen har mycket utrustningen (Logic 7, navi) eller ej, framför vart bilen vart såld. Se till att köp en bil med stolsvärme, xenon och stora kliman, den går alltid att sälja ;-) Lycka till! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Tack för snabba och intressanta svar. För mej skulle det nog vara ett plus om jag hittar en bil med dieselvärmare. Jag tar gärna emot flera tips och synpunkter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.