|
|
|
|---|---|
|
Skulle fråga lite om vad ni värderar min bil till. Det är ju så att jag blev blåst och fick ingen servicebok till. Men ta ta hänsyn till den fakta jag skriver följande om bilen och ge en sammalagd värdering enligt dig. Bilen: BMW e46 328 -99 tyskland Importerad Sedan, färg mörk blå, saknas service bok, gått ca 11000 mil enligt mätaren men det är ju inget som går att garantera nu när service bok saknas, men annars är skicket sin helhet väldigt fint enligt mig, visst där är lite stenskott här och där och nån liten liten rostfläck men annars inget, inga original fälgar, finns endast 4 månader gamla sommardäck med 18 tums chrome fälgar nypris 24.900kr, cd radio, något mer ni undrar över för att kunna göra en rimlig värdering så skriv. Tack så mycket sålänge! | |
|
Du skriver inte mycket om utrustning, men förutsätter att den har klima, stolsvärme och multiratt - sånt som vi svenskar "kräver". Många springer iväg och gömmer sig så fort de hör att serviceboken saknas, även om inte denna är en garrant för att dokumentation och historik är riktig. Så med bristande dokumentation och tveksamt miltal (inte för att den behöver vara skruvad), några småblessyrer samt avsaknad av vinterdäck (?) tror jag att ett rimligt slutpris ligger någonstans kring 60 tkr. Det finns många fina väldokumenterade äldre E46 till salu - en med tveksam historik och bristande dokumentation blir lite av svarte petter på begagnatmarknaden. Det är min värdering. /// Erik |
|
| Okej så du menar att priset sjunker 30-40.000 pga att servicebok saknas? På blocket ligger en sådan bil på 90-100.000. Jaja då har jag nog gjort en väldigt dålig affär då. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Men frågan är om säljarna verkligen får 90-100 lappar för en sådan nu när 325 och 330 00-01 startar på 120'. Det är ju inga som helst problem att hitta svensksålda för 80-85 lappar som är mycket välutrustade. Om jag läser den lilla info du har lämnat så är din bil solidblå utan metallic, utan någon speciell utrustning? Är den snikutrustad dvs utan skinn, ingen stolvärme eller multiratt så får man inte mer än 80 lappar ens med 11000 väldokumenterade mil. En förmodat skruvad bil utan papper ligger runt 60 lappar. Har den skinn och en del annat utöver det vanliga, kan den kanske landa runt 70'. Det hänger dock mycket på skicket, det låter knappast som en pärla med rost och sådär. Kromfälgar osv får man nästan ingenting för som begagnat, och 24900 kr låter orimligt dyrt när du hittar nya BMW original 18" billigare än så. De kanske är värda 5 lappar på bilen, max 10 lappar separat. Så brist på servicebok är väl 10-30 lappar ungefär, naturligtvis beroende på skicket. mvh Johan |
| Ja okej jag vet inte därför jag frågor. Men vad är det du snackar om att ett par nya 18" chrome fälgar med däck inte skulle kosta 25? | |
| Ja okej jag vet inte därför jag frågor. Men vad är det du snackar om att ett par nya 18" chrome fälgar med däck inte skulle kosta 25? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.