|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva lite info om min stereo som sitter i bilen. Bilen är en E46 -99 med stora komfortpaketet. Stereon heter BMW Business -nånting- och är en cdspelare. Stereon är av typen BP9272. Min frågor är; Kan man koppla in slutsteg+baslåda i den befintliga stereon eller måsta jag byta? Om jag behåller originalstereon för utseendets skull och bara byter ut högtalarna som sitter i nu, vad har jag för effekt på förstärkardelen? Har varit i kontakt med Bmw i frågan men "tyvärr, vi har inga uppgifter". Så all info om stereon är välkommet! | |
|
Jag tror inte det finns någon lågnivåutgång standard. Så då får du kanske modifiera stereon lite. Läs under Gör-det-själv på mekartips, sök på: Modifiering för lågnivå/scannermontering Däremot har jag hört att BMW har egna slutsteg som passar men det är jag inte säker på. |
|
|
Nej det finns inga lågnivåutgångar. Men man kan användas sej av en så kallad högnivå>Lågnivåomvandlare. Finns på BRL för 349:- Kopplas lättast in på de bakrehögtalarna. Har dubbla steg bak i min o det funkar utmärkt, Snodde signalström bak på orig stereon för att de ej fanns bak i bagaget. Kan kolla vilken kabel d va,(färg) om du inte mäter upp det själv.. mvh/Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.