AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.027

Röd sensor, men inget larm!?

aj
45
ajens
530iA -04
Tjena!
Har just kommit hem från Tyskland med en kanonfin 530i -04. När jag parkerade "pärlan" på garageinfarten och låste dörrarna märkte jag att ingen röd lampa blinkade. Trodde i min enfald att alla nya bilar hade larm inmonterat.
På bilen(under backspegeln) sitter den röda dosan, som jag förstår är larmsensorn, men som sagt den blinkar inte.
Mina frågor är? Hur får jag igång larmet? Har kollat i handboken, men hittar inget. Är det "bara" att uppgradera mjukvaran, eller måste man installera ett helt nytt larm?
Hoppas på svar//
mvh// jensa
to
319
tobmag
525iT -03
Hej.

Vet inte om du har en e39 som jag. köpte min bil i Tyskland. Åk omgående till din lokala BMW handlare och koda om larmet till "Svensk" standard.

Tyskarna har nämligen så att låser du med fjärren= larmat.
Låser upp med nyckel i dörren = avlarmat.
Tack säger tjuven och bryter upp dörrlåset och stjäl allt i godan ro.
Råkade ut för detta och blev av med xenon lysen + all elektronik i bilen.
Som tur var var bilen helförsäkrad.

Tobmag
aj
45
ajens
530iA -04
Borde inte den röda lampan i bilen blinka om larmet är på.
jensa
to
319
tobmag
525iT -03
Jo den borde ju blinka men åk till BMW så kan dom se hur larmet är kodat. Finns tydligen flera varianter på hur det kopplas in och ur. Står faktiskt i min manual att man skall kontakta sin ÅF för info ang larmet.

Tobmag
aj
45
ajens
530iA -04
Ringde till en BMW meck som sa precis det du sa. Måste m.a.o ha in bilen till honom. Tack ändå.
jensa

jensa
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Inte säkert att Du har larm. Kolla med en ficklampa om det sitter en diod i den röda plastbubblan. Själv upptäckte jag att det inte satt varken diod eller något larm så det blev till att eftemontera ett.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.