|
|
|
|---|---|
| Hej jag har en BMW 520-95 som är köpt hos en handlare i Tyskland för ca 9 mån sedan, som uteslutande säljer bilar från Italien. Mätarställningen var 4900mil har nu gått 5400mil. Bilen har service bok och är i fint skick går bra. Problemet är att annonsera bilen med det låga miltalet. Sunda furnuftet säger att den är skruvad men tittar man och kör den så tror jag att det stämmer. Tycker att det är nog så dumt att skruva en så gammal bil till så lågt miltal, så den kanske har riktig mätarställning.Går det att kolla. | |
|
Har du servicebok? Har du pratat med den tidigare ägaren/ägarna? Har du kollat garantiservicar på BMW? Vad betalade du? Lågmilare är dyra i Tyskland. Stephan |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Spontant så låter det helt osannolikt, vilket alla spekulanter också kommer att tycka. För att någon ska tro på det så måste du kunna styrka det, genom utdrag från garantidatabasen och med uppkollade servicetillfällen. Tyvärr brukar Italienimport enligt min erfarenhet vara överrepresenterade gällande fiffel. Mvh Johan |
|
Jo jag har beställt garanti utdrag men det stod ingenting. Har även ringt det nummret som stod på stämplarns men dom kunde inte engelska. Har också visat bilen för en bekant som servar BMW han var positiv till det låga miltalet. Jag betalade 2400euro i tyskland men bilen är Itaienk. thompa |
|
|
Du har svarat på frågan, €2400 kostar INTE en 520i-95 med det miltalet, jämför med vad denna 525i-95 med 6850mil kostar... Länk Dessutom har en firma gjort sig besväret att skeppa bilen från Italien = 99,99% chans att mätaren är backad, övertyga gärna mig om motsatsen, men tills dess bilen är backad! Stephan |
|
|
Tycker själv att det var mycket bil för pengarna, kan vara skruvad jag vet inte verkar inte så lätt att ta reda på. Vad kan man begära för den. Men jag är positiv till miltalet, Gamla bilar är ganska värdelösa i Italien. Samtidigt är det inte lite dumt att skruva till 4900mil på en 95a. thompa |
|
|
Hur ser bilen ut i övrigt? Kolla slitage på ratten, sätena & golvet. Hur ser motorrummet ut...? På en bil med 4900 mil borde säten, ratt & golv vara som nya. Finns det slitage där har den sannolikt gått längre. Motorrummet borde vara i mycket bra skick utan några oljeläckage eller liknande. Att undersöka detta kan ge en bild av hur det ligger till. |
|
|
Ratten är lite sliten sätena är hårda men lite solblekta och fina dörrstopparna stumma. Samt bältes låsen är som nya pedaler likaså motor utrymme nyskick bilen känns solid. Verkade vara nya däck när jag köpte den har mailat en Italiensk BMW firma bilder på serviceboken dom tyckte det såg ok ut. Det är inga stenskott fram och orginal ruta. thompa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.