AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
781

vart sitter bränslepumpsrälet 525i -95

jag undrar kortfattat vart bränslepumpsrelät sitter på 525i touring -95.
och hur man vet om det är helt eller inte.

mvh
Am
569
Ambush
540i/6-94
Vet inte var reläet sitter men enklast att kontrollera funktionen är om du ber någon slå på tändningen medan du står på huk bakom bilen och lyssnar vid tanken. Om reläet fungerar ska bensinpumpen i tanken surra igång när tändningen slås på.
jo, men pumpen verkar inte gå. därför skulle jag kolla om relät var paj innan man byter pump. men tror det är helt.
ha
98
hazse
520 sedan 95 318 is 92
hej jag trodde också min bränslepump hade pajat men då var det kabelbrott vid bakvagnsbussningarna, jag hade 11,86 bak vid pumpen men jag prövade med en vanlig glödlampa men den lyckades jag inte tända så kolla även kablarna under bilen mvh hans

okej, tack för svar. ska kolla upp det.
och en till fråga. hur sitter pumpen fast nere i tanken?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
sök på inlägg här på forumet ang relät.ska vell sitta där dom övriga relärna sitter i motorutrymet,om jag inte mins fel....

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Relat sitter i hogra boxen i ,har for mig att det ar det som sitter narmast motorn.Gamla mod ar vitt ar det bytt ar fargen ljusgron.
ha
98
hazse
520 sedan 95 318 is 92
hej pumpen sitter under skuff golvet den sitter med en stor plastmutter alltså armaturen pumpen sitter fastklämd nere i tanken med två plastflärpar, jag har en punp som bara ligger men ett rör måste limmas fast för jag lyckades bryta av det klantig som jag är mvh hans

tack för svaren.
varken pumpen eller relät var trasigt. Bilen gick igång när allt plockades ihop igen.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
då var det bara dårlig konakt med ord smuts o ärjat...

"riktiga bilar har bakhjulsdrift.framhjulsdrift enbart på gräsklipparn"
Nu är det fel igen. Bilen startar inte och det verkar som det inte kommer fram nån soppa. Vad kan va fel?
ha
98
hazse
520 sedan 95 318 is 92
se mina tidigare inlägg mvh hans

vart sitter dom kablarna som kan vara skadade då?
mvh
ha
98
hazse
520 sedan 95 318 is 92
ungefär vid bakvangsbussningarna, det var inte jag själv som lagade dom min kompis som lagade dom trodde att dom hade blivit skadade när bakvangsbussningara var dålig

Det verkar som att bilen dör när den kommer upp i arbetstemp är det någon som vet vad det kan ha att göra med?

mvh
Bytte soppapump och nu funkar den som den ska igen. Fast den känns slöare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.