AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
764

F1 i Tyskland

rsarits
Har nu äntligen beställt F1 biljetter till Nurburgring den 20-22juli, 40-årspresent av frun:-)
Snäll fru va?

Micke
do
162
dopamin
530i Touring -07
Det är bara att gratulera! Jag och polaren bilade ner till Hockenheim F1 för nåt år sen. Det är grymt att uppleva F1 live på plats. Det är ju dessutom flera klasser som kör över helgen så det är mycket att titta på.

Glöm inte öronpropparna för allt i världen! Dom behövs, jag lovar...
rsarits
Nejdå, jag har redan skaffat lite bekvämare proppar i silicon.
Hittills har jag bara sett tractorpulling och dragracing live, det låter rätt ordentligt det med.
Irriterande att de inte visar F1 loppen dagtid i BOXER´s utbud, jag missade första loppet, då det gick på natten live, och reprisen var på en kanal jag inte har.

Micke
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
rsarits: Här kan du ladda ned alla F1-lopp och kval -> Länk

Du behöver bara registrera dig och ha en torrentklient installerad på datorn.

///Foppa
rsarits
Tackar så mycket foppa!

Micke
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Gratulerar! Hur åker du ner? Flyg, buss, bil?
rsarits
Vi åker bil hela familjen, vi brukar ändå åka till Tyskland eller Österrike på semester varje år. Ölen är billig och maten god, frun och döttrarna shoppar medan jag och sonen tittar på F1.
Trafiken är normalt inte så farlig i juli, Tyskarna har generellt semester i augusti.

Micke
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
jäklar va gött! Lurar själv på en bil eller bussresa ner och kolla. Åkte buss till hungaroring på F1 ett år men jäklar vilken lång resa... Denna bör dock gå bra mycket fortare
rsarits
Biljetterna är ju lite dyra, i alla fall om man vil ha skapliga läktarplatser, för mig och sonen som är 16 och går som barn, så går hela kalaset på 4700:- för alla tre dagarna på silverläktarplats.

Om man åker rätt tid på året, så är det inga problem att hålla 170+ i snitt genom hela Tyskland, det gjorde vi för två år sedan när vi semestrade i Österrike.
En sån snittfart betyder att man håller 200+ så fort det är fri fart.
530:n varvar ju inte särskilt mycket, runt 4000rpm vid 200, så det går inte åt så fasligt mycket bensin heller. Lyckades göra av med 11,2L/mil i snitt på hela resan, c:a 600mil.

Micke
11,2l/mil låter mycket, även för en 530...:)
rsarits
Det är mycket, skall naturligtvis vara 11,2l/100km
Ug-Lee
Jag betalade 3750kr för guldplats på hungary ring 2002, värt varenda krona.Vi bodde på ett litet undanstoppat hotell i förorten till budapest i 5 dagar för 90 dollar och resan gick på 700kr i bro och båt avgift, rsten stog firman för. och vi var tio grabbar :-) så vi gjorde stan ett par kvällar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.